18 Ağustos 2009 Salı

Facebook neden facetube'e dönüştü?

Bu soruyu ilk video paylaşma akınından sonra kendime sormaya başladım insanlar ne buluyorlarsa paylaşıyordu.Aynı videodan alt alta 3 tane olduğu günler hatırlıyorum.Neyse insanlar biraz video paylaşma işini iyice özümsedikten sonra mesaj veren video furyası başladı.Yok bu paylaşmazsan bizden değilsin,sıkıysa bunuda paylaşın,koptum yarıldım... vb.

En sonunda farkına vardım ki bu video paylaşma işinin asıl çıkışnoktası insanların kendi düşüncelerini özgürce anlatamaması olduğunun farkına vardım.İnsanlar kendini videolarla kliplerle anlatıyordu.Bu videolarla insanların karakter tahlilini yapr hale geldik.Artık insanların siyasi görüşü yaşam tarzını anlamak için saçına sakalına kıyafetine değil paylaştığı videoya bakar oldum.İnsanlar artık facebook listemde kategorize olmuş duruyorlardı.En sonunda facebookta gizle özelliğini kullanmaya başladım ne yazık ki insanlara hiç istemediğim bir şey yapmaya başladım sansür uygulamaya başladım.Sansürlemek insani gerçekten birsürü yükten kurtardığını farkettim .Bazı videoları izledikten sonra kafamda yorumlayıp "hadi oradan" demektense sansürledi sansürledim artık fazla bir video gelmiyor.Kimse artık benim gözümde bir kategoriye ait değil sansür benim hayatımda bir  işe yaradı en azından sanal dünyada.Arkdaşlarım sadece yüzyüze görüştüğüm şekilleriyle aklımda paylaştığı videolarla değil.

Birde evlemeliyiz diye video paylaşan arkadaşlar var ama onlar hakkında bir fikir yürüterek bir vakit kaybı olsun istemiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası