6 Ağustos 2009 Perşembe

Sosyal medya eleştirileri.

Türk insani interneti kullanarak sosyalleşme işini çok sevdiğini herkes bilir.Hatta sosyalleşme evlenmeye gider.Fakat bu işin cılkının çıkması sanırım facebook denilen sosyalleşme sitesi ile oldu.Önceden herkes kendi çevresine ait bir sosyalleşme sitesi forumu veya benzer bir topluluk bulup kendi kafasına göre hereket ederdi.


Facebook çıktı çıkalı herkes kendini bir şekilde etiketleme çabası içinde birileri ben sağdayim ben soldayım bende şurdayım ben buradayım gibi.Arkadaş listemde ki arkadaşlarım bazıları sürekli milliyetçi içerkli videolar paylaşır bazılar solculukla ilgili yayınlar paylaşır kimisi ise dini elden bırakmaz.Ne yazık ki hiçbirine bir tarfımda değilsiniz diyemiyorum kimseyi kirmak istemiyorum kendi görüşüdür anlatmasına izin verilmelidir.Saygı duyulmasına gelirse ne yazık ki kimse kimseye saygı duymak zorunda değildir.Açılış yazını girizgahı biraz agresif oldu fakat blog yazılarının devamı böyle olmayacaktır sanırım.


Neyse bu blog yazılarına neden başladım yıllar yıllar sonra;
bildirgec.org içinde bir arkadaş fortune 100 şirketlerinin sosyal medyaya bakışlarını açıklamak için yapılan bir araştırmanın linkini ve içeriğini paylaşmış.Yazının linki şurada
O yazı içinde bulunan ve yazınında içeriğini kaba taslak anlatan veriler şunlardı.

"Fortune 100'deki şirketlerin %54'ünün Twitter hesabı, %32'sinin blogu ve %29'unun ise Facebook Fan sayfası bulunmakta."

Pekala Türk şirketleri bu konuda nerededir.Bu konu hakkında bir araştıma yapacak bir durumum yoktu rassgele iki şirket aklıma geldi ikiside türkiyenin iki büyük şirketi.Bİri Turkcell diğeri ise Teknosa teknoloji ile içi içe iki şirket.


Bu iki şirket yeni nesil medyada ne kadar etkili neler yapıyor.Turkcell in facebook fan page üyesi 4000 kişiden biraz fazla.Blog sayfası yok yada ben bulamadım.(blog dediğimde hani bu google varya her yeni haberini oradan duyuruyor).Teknosa için açılan fan pagete ise 1500 civari kişi üye var ve kurumsal bişey değil ve Teknosa blog sayfasıda bulunmuyor.


Bu iki örnek istisna olabilir fakat bu konuda bu kadar duyasız davranmaları büyük olmalarından mi yoksa web 2.0 i göz ardı etmelerinden dolayı mı bilemiyorum.


Twitter dan söz etmeyi unutuyordum az daha teknosa nin twiter hesabı yok fakat turkcell burada daha derli toplu bir durumda .Fakat twitter için ayni şeyi Türkiye için söyleyemeyeceğiz.


Sonuç olarak Türk firmaları bu konuda pek iyi durumda gibi durmuyorlar.Bunu söylemek kesinlikle benim haddime değil fakat ben görüpte onlar göremiyorsa yada tekrar söylediğim gibi görmemezlikten geliyorsa bu işi anlamak mümkün değil.


Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası