11 Eylül 2009 Cuma

Doğal afetin sosyal medya yansıması.

Trakya da yaşanan sel felaketinden bahsettiğimi anlamışsınızdır sanırım.Bu kötü olaydan sonra facebook hesabımın içinde bu durumlar ilgili videolar dolaşmaya başladı.Sosyal medyanın ve sosyal ağların hayatımıza bu kadar girdiğinin kanıtı bu tarz durumlar olsa gerek.Sel felaketinin yaşandığı günün sabahı facebook hesabımda bir çok foto birkaç tanede video vardı.Bu videolar neden paylaşılmıştı anlamaya çalıştım fakat bir sonuç çıkartamadım kafamın içinde.İnsanlar bu üzüntülü durumda bile video paylaşmaya çalışıyorlardı.Açıkcası çok yadırgadım ve rahatsız oldum.Bu kıyısından köşesinden içinde  olduğum için bu durum beni acaip rahatsız etti.Amaç neydi sorgulamaya çalıştım.Zaten tvler yeterince haberini yapmıştı herşey meydandaydı niye facebook u bu i işe alet ediyordunuz.

Galiba bir şey geldi aklıma sonrasında herkes kendi hikayesini anlatmaya çalışıyordu sanırım.Sonunda başta kızdığım kadar kızmamaya karar verdim herkes kendi haberini kendi kafasında yorumluyordu.Sosyal medya işte insanlara bunu sağlıyordu.Özgür düşüncenin kendi gördüğü doğruyu herkese göstermeı, bazı şeylere kendisi gibi baktırabilme şansını veriyordu.Sosyal medya ve web 2.0 işte özgürlüğe bir adım daha yaklaştırıyordu insanları.

Neyse bu konu hakkında bir video paylaşmayacağım sizlerle herkes durumun vehametini yeterince anlamış sanırım bu konu hakkında fazla söylenecek birşey yok.Bu başınmızdan geçen kötü durum için herkese sabır diliyorum.Başka birşey elimden gelmez.

Not:Benzer bir durum Schipholda düşen Thy uçağı için gerçekleşmişti ilk video twitter da ortaya çıkmıştı.Bu konu hakkında bilgi ise şu linkte bulunmakta.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası