20 Eylül 2009 Pazar

MySpace , LastFm ve Redd

Redd grubunun düzenli bir blog yazarı olduğunu söylemiştim burada olan yazımda.Mysace ve lastfm kapanması hakkında belkide konuşabilecek en yetkili ağızlardan birileri müzisyenlerdir.Lastfm ve myspace in kapatılması hakkında güzel bir yazı yayınlamış Redd bu yazıyı aynen sizinle paylaşıyorum.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Youtube’dan sonra şimdi de Myspace ve lastFm sitelerine erişim mahkeme kararıyla engellendi. Karara sebep olarak müzik eserlerinin yasadışı yollarla paylaşılması gösteriliyor. Tüm mecralarda fikir ve eser paylaşımına dahi tahammül gösteremeyerek çözümü sansür ve yasaklarla sağlayan bu zihniyeti kınıyoruz. Uzun yıllar boyunca fikir ve eserlerin korunması için gerekli yasal düzenlemeleri yapmayıp sanatçıları yollara dökenler şimdi bu paylaşım platformlarının kapatılması söz konusu olduğunda çok hızlı davranıyorlar. Hem de başbakanın dediği gibi düzenlemeye rağmen bu sitelere erişimin mümkün olduğunu bilmelerine rağmen. Tüm sanat eserlerinin esas olarak paylaşıldığı mecralar olarak news ve share siteleri dururken daha sosyal amaçlı platformların kapatılması oldukça düşündürücü. Hem de myspace’de eserlerin sanatçıların kendi resmi sayfalarında paylaşılıyor olmasına rağmen. Dünya üzerinde bu tip yasakların uygulandığı birkaç ülkeden biri olmanın gururunu taşıyor ve bizi bizden daha çok düşünen yetkililere teşekkür ediyoruz…

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Diyecek fazla bir söz yok yukarıda linkini verdiğim yazıda Redd ile ilgili kaynakların hepsine ulaşabilirsiniz.

Saygılar

4 yorum:

  1. my space açıldı arkadaşlar boşa vakit kaybetmeyin hadi bakalım.

    YanıtlaSil
  2. Söylediğin iyi oldu aslında benim dns ler farklı olduğu için ben kapandıklarını bile görmemiştim.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  3. vakıt kaybedılır mı yahu myspace acılır acılmaz gırdım dns ayarlrınıda yaptım

    YanıtlaSil
  4. Dns ayarları sansüre bir başkaldırıdır yapınız yaptırınız :D

    YanıtlaSil

Facebook Sayfası