22 Ekim 2009 Perşembe

Herkese mi bir zümreye mi?

Başlık biraz provakatif oldu sanki yine doğru bir başlık atamadım.

Bu konu blog yazmanın bence önemli bir şeyi herkes için blog yazamazsınız en azından herşeye yazmazsınız.Bu aralar tutulan bloglrın hepsi kendini belli bir temele oturtmuş yani belli bir konusu var ve arada bloggerların özel zevklerine göre konularla şekilleniyor.Bu basit bir tespit her blog takipçisini bunu gözlemlemiştir.
Benim demek istediğim şöyle eğer ki bir blogun tutulmasını istiyorsanız yapacağınız en önemli şey doğru konuyu seçmek ve diğer bloggerlarla iyi iletişimde bulunmak.Nasıl iletişimde bulunabilirsiniz bunun için en kolay şey diğer bloglara sürekli yorum yazarak ve bloglistelerine kayıt olarak.
Doğru konu üzerinde sık güncellenen bir blog tutarak iyi bir şekilde göz önünde bulunabilirsniz sürekli seo işine bulaşıp cılkını çıkartmayın(yani olmadık etiketler bulaştırmayın blogunuza; bulunmak niyetiyle).Örnek verecek olursak benim özel zevklerim doğrultusunda bir iki blog buldum steampunk sever bir kişi olarak, biraz araştırmadan sonra bu konu hakkında fazla bir kaynak olmadığını gördüm sadece bir iki blog vardı fakat onlar o kadar sağlam içerik sağlıyordu ki başka bloglara ihtiyaç bulunmayabiliyordu yani yazacağınız bloglar karşısında özgün bir içerik bulamiyorsanız önceden blog dünyasında olanlara yetişmeniz çok zor. Ya da bilim kurgu seviyorsanız bunun üzerine yoğunlaşın iyi bir sabit konu elbet sizi doğru takipçi kitlesine ulaştıracak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası