25 Kasım 2009 Çarşamba

Doğru adam doğru hareket #7

Bu sefer bir şahısı işaret etmeyeceğim.Direkt twitter'ın kendisini takdir edeceğim.Nedeni şu ; bize bazı insanların aslında ne kadar düz,ne kadar basitçe ve yerlerini nasıl da haketmeden oralarda olduğunu bir daha gözümüze soktuğu için.

Twitter'ı sanki ilk kendileri bulmuş gibi buralarda dutluktu şimdi herkes burada gibi saçma ve hiçbir şeye dayanmadan ki buna espri bile denilemez söylenilen saçmalıkları bize göstermesi açısından twitter'a ne kadar teşekkür etsek azdır.Hele ki yazdıkları sığ tespitlerini çok önemliymiş gibi gösterme çabaları yok mu adeta ben hepinizden uzağa işeyebiliyorum der gibi.Ercan Saatçi'ye kızmıştım fakat bazılarının sığ "tweet"lerini okuduktan sonra Ercan Saatçi'nin yaptığı işi aslında haketmesine gerek duymadığını farkettim zaten komple oralarda olan insanlar birilerini tanıdığı için oralardaymış hissiyatına kapıldım varsın Ercan Saatçi'de spor yazsın ne olacak ki.

Ekşi sözlükçüleri bloklayarak eleştirlereden kaçabileceğini düşünen kişiler yakında birileri yüzüne canlı yayında bu eleştrileri söylerese ne yapacak gidip kameraların fişlerini mi çekecek?Twitter'da birilerini bloklamak gelen eleştirlerden sadece başını kuma gömerek kaçmaya çalışmaktır.Çocukcadır yapmayın kariyerinizi çocukca şeylere alet etmeyin.

Twitter aynı zamanda insanların yaşamsal hareketlerini paylaştığı bir mecradır(mecradan başka kelime bulmaya çalışıyorum :)).Burada yazılan yazılara bu da burada yazılır mı diye eleştiri yapmak biraz yersizdir bana göre.Adam isterse "Merhaba çocuklar sabah kahvaltısında mısır gevreği yiyorum" yazar isterse "İzmir'de atılan taş hakkında ne düşünüyorsunuz" ya da "Kısa film yarışmasına katıldım desteklerinizi bekliyorum"da twitter'ın kurulma amaçına ters bişey yok ortada.Kimisi kendini normal birisi gibi göstermeye çalışıyor(Bu durum sporcular ve film yıldızlarında var) , kimisi aşırı abartıyor yukarıda yazdığım gibi.Sadece burada yazılan şeyler o kadar önemli oluyor ki yazılan yazıların içerikleri o kadar önemli oluyor ki 25 bin kişinin bir anda küfür etmesinide sağlıyor ya da bazı gruplarında sizin görüşlerini , yaptığınız işi , tarafsızlığını hele ki 'gazeteci' gibi bir işiniz varsa sorgulanma durumuna getiriyor.Benimde yine yukarıda yaptığım gibi.Ne yazdığımıza dikkat etmek lazım twitter hesabı bizim sanal hayatta ki bir yansımamızdır.Orada ne yazıyorsak normal hayattada onu yapmamız bekleniyor.Koca koca adamlara aklı verme durmumum yok sadece twitter'ı biraz daha ciddiye almalarını bekliyorum.

Not:Serdar Kuzuloğlu benim bir yazımı friendfeed sayfasında paylaşmış Ona buradan da çok teşekkür ediyorum.Buraya yazarken hiç bir dikkat çekmesini beklemiyordum fakat birilerinin dikkatini çekip yazımın paylaşılması yazma şevkimi artırdı.Tekrar tekrar teşekkür ederim.

Serdar Kuzuloğlu Friendfeed burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası