26 Kasım 2009 Perşembe

Hac Blog.

Favori bloglarımdan boingboing'te denk geldim bu blog sayfası.El cezire(al jazeera)kanalının internet sitesinde hac blogu açılmış.Hatta neredeyse bütün sosyal medya araçları ile de desteklenmiş.Twitter ,flickr ve hacı adaylarının gönderdiği videolarla.

El cezire ; Bin ladin videoları ile kendini göstermiş bir kanal.İngilizce versiyonu Türkiye'de yayında arap dünyası hakkında haberlere yer verse de sıklıkla Türkiye'de olan olaylarada değiniliyor.Hatta dizi krizi hakkında bir program yapıp bir video oturum yapmışlardı geçen günler.Gayet profesyonel bir işleyişi var kanalın.Bence Türkiye'de dengi fazla kanal yok ne yazık ki.

Blog tutan gazete siteleri var milliyetin blogları var.Fakat bir gazetenin ve tv kanallarının fikri yazılar yazan blogları olması düşüncesi bana pek doğru gelmiyor. Blog yazarlığı bağımsız olmalı bir editöre hesap verme zorunluluğu olmamalı.Eğer birileri bana gelip bizim sitemizde bişeyler karala derse blog özgürlüğünü anlamış birileri ile çalışmak isterim.Ne yazık ki geleneksel medyada bu durumu anlamış birilerini göremiyorum.Zaten anlamalarını beklememek lazım her gazete ne kadar "tarafsızım" dese de bir görüşü temsil eder.Belli görüşler dışında yazı yazan olmaz bir gazetede.Kim ne derse desin gazete işi ticari blog yazarlığı keyfidir.

Neyse ki el cezire'nin blogu fikri yazılarla dolu olan bir blog değil yoksa dediklerimi yazıcıdan çıkartıp yemek zorunda kalabilirdim bir bakıma seyahat blogu.Seyahat blogları blog aleminin benim için en eğlenceli bloglarından sık sık çeşitli seyahat bloglarını okurum.İnterrail meraklısı birisi için blog alemi biçilmiş kaftan.

El cezire Hac Blog burada

Milliyet Blog burada

Boingboing burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası