20 Aralık 2009 Pazar

Bir film kendi reklamını bu kadar mı yapar ?





Avatar'dan bahsediyorum tabi ki. Friendfeed , facebook , twitter gibi sosyal ağların hepsinde bir Avatar havasıdır gidiyor. Eyvallah James Cameron'dur 500 milyon dolardır anlıyoruz kesin güzeldir beğeneceğim kesindir. Fakat bu ne iştir herkes Avatar'ı gözümüze sokuyor. Sosyal ağlarımda olan arkadaşların konu hakkında serzenişlerinden bir demet sunmak istiyorum fakat özel hayata müdahale olur şeklide düşünmemden dolayı boş geçiyorum.

Twitter'da epey bir süredir trending topicste zaten avatar. Fakat facebookta durumuna bunu yazan fazla kişi daha görmedim. Fakat Friendfeed "yıkılıyor" desem yeridir. Benim arkadaşlık listemde olan herkes en az bir kere avatarla ilgili bir feede dahil olmuştur.

Avatar hakkında br şeyler daha yazmıştım bilim kurgu bloglarını kasıp kavurdu minvalinde. Demek ki herkesi kasıp kavurmuş. James Cameron Titanic zamanında nasıl yaptı bu ağızdan ağıza , kulaktan kulağa pazarlama işini bilmiyorum fakat yeni çağa uymuş feedden feede bir pazarlama yaptı bu sefer ya da twitter ağzıyla yazalım tweetten tweete yaptı.

Bu sene diğer bir örneği ise Paranormal Activity filmi bu tweetten tweete pazarlama örneğidir herhalde. Harry potter veya Twillight New Moon trending topicsten inmedi ama Paranormal Actvity onlar gibi büyük bir yapım olmadığı için bu konuda bence onlardan sıyrılıp bu konuda öne çıkıyor. Hatta avatarın bu çılgınlık derecesinde ki durumunu bile geçiyor. Bu senenin trendig topics listesini vereceğim her dalda belitilmiş bir kaç gün önce yayınlandı.

Not: Grafik twitter blogtan alınmıştır.

Top Twitter Trends of 2009 burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası