18 Aralık 2009 Cuma

Bir "hack" vakası üstüne yorumlar




Twitter hacklendi birçok blog , internet sitesi , gazetelrin siteleri bu habere yer verdi. Lakin vermezse olmaz . Twitter olmazsa bu aralar magazin haberi çıkmayacak. Magazine yeni bir haber kaynağı çıktı. Twitter en büyük sosyal ağlardan biri yer verilmesi gerekirdi zaten.

İranlı "İranian cyber army" diye bir grup gerçekleştirmiş. İlk duyduğumda Ahmedinejad taraftarları yapmıştır dedim. Malum bir çok halk hareketi seçimler zamanı buradan organize olmuştu. Fakat Ntvmsnbc haberini okuyuca "hack" vakası sırasında kullanınlan resimde olan bayrağın Musavi bayrağı olduğunu öğrendim birden kafam karıştı. Sonrası bu olayın sadece hackerların kendini göstermesi olayı olduğunu düşünmeye başladım. En sonunda Türk büyüklerinden öğrendiğim "münferit bir olay" cümlesini kurup boşverdim.

Hack vakası iyi oldu belli ki twitter'ın birçok açığı varmış bunları görmesini sağladı. İranlı gruba bir şekilde teşekkür etmeliler. Twitter bu hızda giderse yakında alışveriş yapılan kredi kartlarının kullanılacağı bir yere dönüşecek. Bir şekilde bu popülerliği sonuna kadar sömürecekler. Fakat böyle açıkların olduğu sürece bu işler biraz yavaşlayacak sanki. Neyse bir şekilde düzeldi.Benim harcimde diğer medya kuruluşları ne demişler onları bir listeleyeyim.

Teknoloji ve İnternet Üstüne yazan İnternet Siteleri

Webrazzi : Twitter hacklendi!

Twhaber : Twitter'ı İran'lı Hacker'lar Hackledi

Cnet Türkiye : Twitter hacklendi

Techcrunch : Twitter Hack: Part Of Broader Iranian Strategy

Mashable : Twitter Has Been Hacked

Penn Olson : PICS & VIDEO: Iranian Cyber War Against Twitter Çok güzel bir derleme burada olayların güzel bir kronolojisi çıkartılmış.

Gazete Siteleri

Ntvmsnbc : İranlı 'hacker'lar Twitter'ı utandırdı

Radikal : İran'dan bir 'tweet': Sizi hackledik

Gazetevatan : Ve İran rejimi intikamını aldı Bu haber güncelliği kaybetmiş "halen" yazılı.

Not: Gazete sitelerindeki başlıklar daha yaratıcı ve çarpıcı keşke teknoloji yazarları bu duruma dikkat etseymişler. Hepsi nerede ise aynı başlığı atmış :D.

Not2: Bugün aslında Myspace ve Wall Street Journal 'İn ortak düzenlediği bir oluşum hakkında yazacaktım. Myspace journal üzerinden katılınan yarışma sonucunda bir vatandaş (citizen journalismden dolayı böyle yazıyorum) davos zirvesine gidecek. Bu benim için çok daha önemli bir haber ama popüler kültüre kurban gittik.

Not3 : Resmi aldığım site burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası