15 Ocak 2010 Cuma

Ürdün bize vizeyi kaldırdı gidip internete vize koydu

Ürdün internette herşeye sansür uygulamaya başlayacakmış hayırlı uğurlu olsun. Bize vizeye kaldırdı hatırlarsınız bir ay önce kadar gitti internette vize koydu şimdi hem de kendi vatandaşlarına. Ne diyelim zaten bir çok sitenin yasaklı olduğu ülkemizde böyle şeyler çokta değişik gelmiyor bana. Hele ki bu iş zaten belli bir kapalılığa sahip coğrafya olan Arap coğrayfasında olunca hiçte değişikmiş gibi gelmiyor.

Neden böyle bişey yaptıklarını bilmiyorum Nextweb middle east blogunda okuduğum kadarıyla size bir yorum yazısı yazacağım. Bu sansür uygulaması hayli kapsamlı imiş. Facebook durum güncellemelerinden , smslere , tweetlere , bloglara herşeyi kapsıyor. Neredeyse kullanıcıların bütün özel hayatını kontrol altında tutacaklar. Gayet zor bir durum bu iş nasıl olacak bilmiyorum. Bu yasağın yankısı daha çıkmadı bakalım ne olacak. Hükümet yetkilisi mahkeme kararı buna saygı duyun demiş ama pek bir saygı duyulacak yanı yok bu işin bildiğin özel hayata müdahale bu iş Ürdünlü yetkilileri insan hakları kuruluşları ile karşı karşıya getirecek.

Sanırım hükümetin İran'da olan olaylardan sonra gözü korktu internet üzerinde olan haberleşmeyi kontrol altında tutmaya karar verdi. Artık insanlar düşünmelerine bile sınır koyacaklar.

Arada facebook ve twitterda muhalif şeyler yazıyorum "ben acaba orada olsam gider miydim?" diye düşünüyorum. Eğer benim gibi şeyler yazan varsa Ürdün hükümeti kapılara gidip adamları evinden alacak.

Nextweb Middle East blog yazısı buradan

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası