10 Ocak 2010 Pazar

Yurdum ünlüsü twitter'ı oyuncak sanıyor galiba




Twitter kullanan onlarca belki yüzlerce yurdum ünlüsü var herkesin bildiği gibi. Fakat twitter'ı sms makinesi gibi kullanıyorlar sadece herkes birbirine canım cicim nasılsın , kahveye çıkıyoruz , bu kitap güzel , şu film berbat ... gibi aynı tip tweetler gönderiyor.

Buraya bişeyler yazmadan önce araştırayım bir bakayım türkdüğümü yalamayayım diye 30 dan fazla "ünlüden" 70 ten fazla "tweet" okudum. Aman gözden kaçmasın , boşuna muhalefet olmasın , bizim ünlüler de tü kaka olmasın diye dikkat ettim.

Neden böyle saçma bir işle uğraştım hemen açıklayayım. Wcylef Jean'i duymuşsunuzdur Abd'li müzisyen ve aktivisttir kendisi. Sürekli yardıma muhtaç insanlar yardım etme çabası vardır sürekli bunu her bulunduğu ortamda belirtir yardım kampanyaları yapar. Bu kampanyaları her gün en az bir kere twitter hesabından duyurur kampanya sitesine bir link verir. yardım toplamaya çalışır. Şimdi asıl konuma geleyim bizim ünlüler neden twitter'ı oyuncak sanıyor anlatayım. Twitter'da her ünlümüzün en az 2000 takipçisi var. Neredeyse her ünlümüz twitter'ı kişisel tanıtım yapma çalışmaları için kullanmaktan başka bir işe kullanmıyor . Sağolsun bir tanesi bile her hangi bir yardım kuruluşunun sitesine bir link vermiyor şurada şu var demiyor. Varsa yoksa yazım şurada yayınlandı yok yeni klibim burada yok kitabım çıktı bugün starbuckstayım.

Sorsanız hepsi bir aktivist olarak kesilir başımıza. Kızan kızsın zerre umrumda değil her gün birisi her hangi bir yardım kuruluşunun sitesine link verse o siteyi merak eden 10 kişi okusa ayda 300 kişi yapar ki bu çok basit bir sayı kolay bir hesap.

Son söz olarak ; twitter işte bu şey yüzünden seviyorum ünlülerin gerçekte kim olduklarını açık bir şekilde gösterdiği için kusura bakmasınlar herşey şan söhret değildir bunu benim söylemem gerekmiyor eminim biliyorlardır. Çok sinirli bir yazı yazdım belki ama olan bu yapılan bu ünlüler haydi gidin birbirinizi eğlendirin.

Wcylef Jean twitter

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası