26 Mart 2010 Cuma

Blog etkisi

Aslında böyle bir şey olduğunu bile bazen sorguluyorum. Yurt dışında olan örneklere bakıyorum buraya bakıyorum. Burada pek bir şey göremiyorum. Burada yazdığım her şey benim içinde geçerli çünkü olup olmadığı sorguladığım konunun içinde bende varım. Türk internet aleminde olan en güçlü etkiye sahip olan şeyin kim ne derse desin ekşi sözlük olduğunu unutmadan bu yazıları bu yazıyorum. Etkisizlik durumunu kısa kısa örneklerle açıklamak istiyorum.

*Hangi siyasetçimiz aman blog yazarları ne der diye bir cümle kurabilir? (Sarah Palin , Jay Leno'ya konuk olduğunda ağzından çıkan hatalı bir sözün blogosferden yankılarından dem vurabiliyor)

*Hangi ünlümüz "Yahu blog yazarları bizi bu gece asacak yine" gibi bir cümle kurabiliyor. (Hollywood starlarına Perez Hilton etkisi)

* Hangi film sadece bloglardan aldığı etki ile iyi gişe yapabiliyor. ( Bilimum hollywood bilim kurgu filminin bloglar ile yaptığı incelenebilir)

* Hangi büyük yönetmen blog yazarından bahsederken ondan korktuğunu söyleyebilir.(Quentin Tarantino'nun Aint it cool 'un sahibi Harry Knowles için söyledikleri)

Birazcık "neden" sorusunu sorarak "blog etkisini" şu an ki durumunu kafanızda şekillendirmeye çalışayım.

* Neden blog yazarlarının para kazanıp kazanmamasına bu kadar kafayı takıyoruz? Kaliteli içerik bir şeyler kazanmayı hak eder.

* Neden blog yazarının tarafsız olması konusuna takılıyoruz? Neden taraflı olmasın. Normal hayatımızda kaçımız tarafsız olarak düşünebiliyoruz.

* Neden blog yazarlarını kalıba sokmaya çalışıyoruz ? Blogçu kimseye hakaret etmiyor , kimseye iftira atmıyorsa , kişilik haklarına saygı gösteriyorsa , neden nasıl yazdığını sorgulayayım ki.

* Neden markalar için iyi-kötü konuşan kişileri markalar ile alakasız kişiler sorguluyor? Bırakalım marka , kendini savunacak dijital iletişim ekipleri bulup kendi sorununu halletsin.

Ne yazık ki ülkemizde blog etkisi diye bir şeyden bahsedemiyorum. Blogculuk kavramını savunan kişileri bir çoğu bloglarına her gün yazı yazmaya üşeniyorken (blogçudan istediğim tek şey yazı yazma sıklığının yüksek olması , ne kadar yer kaplıyorsan o kadar etkilisindir) Türk blogosferi tamlamasını kuramıyorum. İşini iyi yapanları tenzih ediyorum demek istiyorum. Keşke bunu içinden gelerek diyebilsem.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası