24 Mart 2010 Çarşamba

Topluluk yöneticisi

Hani bu "community manager" denilen şey var ya işte o. Belki de sosyal medya işi yapan ajansların fiziksel olarak en çok çalışan elemanı. Yaptığı iş tam bıçak sırtı , "toplulukları yönetmek" zaten isminden anlaşılıyor.

Neyse topluluk yöneticileri benim gibi herhangi bir sosyal medya kullanıcısına nasıl davranacağını düşünüyordum. Hadi ben kolay müşteriyim hele ki buluttan nem kapan insanlara ne yapacak onu düşündüm. İşleri gerçekten çok zor. Tabi buraya gelmeden önce yapılan bir kaç çalışmayı inceledim. İncelemek derken aslında önüme düştü.

İlki "fake coca cola fan sayfası" olayı. Fake olduğu ortaya çıkınca beni şaşırtan koskoca firmanın Türkiye üzerinden yönetilen bir fan sayfası olmaması idi. Zaten işin aslını öğrenmeden yargılamak istemedim fakat bir çok kişi "fail" damgasını yapıştırmıştı. Fakat işin gerçeği ortaya çıkınca firmanın böyle bir hata yapamayacağı ortaya çıktı. Fake fan sayfasının yöneticisi aslında hata yapmamış olsaydı belki de kimse anlamayacaktı fake olup olmadığı(İyi bir sayfa yapmıştı bir çok kişi fake olduğunu düşünmedi bile). Bu durumu yönetmesi için tek yapması gereken "fan page ayarlarını doğru yapması(facebook wall kullanma yetkileri) ve sık sık teşekkür etmesi."

Diğer bir durum ise "kırmızıyakoş" sloganı ile yapılan Akbank çalışması. Aslında yapılan bir hata olmadığını düşünüyorum. Benim bu işten beklentim abartılmayan resmiyet idi. Galiba bir çok kişinin beklentisi de bu yönde ve daha fazla resmiyet üzerine idi. Topluluk yöneticisinin üslubu tartışma konusu olmuştu. Fakat iyi yönetilen bir iş olmasından dolayı üslup sorunu doğru diyaloglar kurularak aşıldı. Benim de bu iş sonucunda öğrendiğim de şu oldu eğer bir banka işi yönetecekseniz insanlara yaklaşırken fazla samimi olmayacaksınız sonuçta bankadan bahsediyoruz beklentiler daha fazla resmiyet biraz daha az samimiyet. Bu sosyal medya işlerine başlarken en başta yapılan işlerden biri olduğunu öğrendim geçen aylar boyunca "Firma için en doğru üslubu seç resmiyet samimiyet dengesini iyi kur"


Son örneğim ise Nestle'nin başına gelen KitKat'ın logosunu Killer şeklinde değiştirip Nestle'nin facebook sayfasını yorum bombardımanına tutan kullanıcılar. Bu bir firmanın başına gelebilecek tehlikeli bir olay olsa gerek. Sayfanın topluluk yöneticisinin acemice bir hareketi sonunda yaptıkları bütün dünyaya yayıldı. Yaptığı hata neydi peki "yorumları sileriz" demesi. Bu durumdan benim çıkardığım ise "Ne olursa olsun(Küfür dışında) yorumları silme , yorum sahibini ikna etmeye çalış" . Zor mu hele ki Nestle durumu için epey zor(neden zor Elma Alt Shift yazısını kesinlikle okuyunuz). Bu konu hakkında tam bilgi için Elma Alt Shift'te olan yazıyı okumanızı öneririm.


Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası