22 Nisan 2010 Perşembe

Yalaka Blog Yazarlarına ...


Blogları herkesin şahsi kullanım alanıdır buna kimse bir şey diyemez onu yazma bunu yaz hiç diyemez. Fakat saldırgan olup ona buna saldıran sonra işi düşmesi muhtemel olan kişilere yaltaklanan blog yazarlarına bir şey yazmak isterim. Gerçekten bir tek şey "Ucuzsunuz!" evet gerçekten yazmak istediğim şey "Ucuzsunuz!" kelimesi.

Bir çok blog var böyle olan ona saldır buna saldır evet eleştiri değil resmen saldırı birçoğu eleştiri yaparken siz geri zekalısınız ben olsam daha iyisini yaparım ayarında yazı yazıyor. Şimdi isim vermeye gerek var aslında değil mi? Pek gerekli değil bence ne gerek var burasını öyle ucuz blogların isimleriyle doldurmaya (elitist kendini bir şey sanan blog yazarı ağzıyla yazıyorum bu yazıyı , normaldir bu davranışlar içinde bulunmam:) )

Bir de bu blog yazarlarının kötü bir huyu vardır yapılan en ufak hatayı dallandırıp budaklandırırlar. Aman failmiş(friendfeed kullanıcısı ile ortak bir özelliktir bu) bilmem neymiş gözden kaçan ufak şeyleri hemen ben bu işi biliyorum bak benim blogum okunuyor deşerim seni ağzıyla yazarlar.

Aynı yazar büyük firmaları olduğu bu kadar dişli davranamazlar hatta "gözden kaçar olur böyle şeyler" denir.

Bir çok önemli örnek var elimde.Hiçbir örnekte hiçbir firma ve şahsın ismini vermiyorum. Kimseyle uğraşmak istemiyorum. Eğer birileri kim bunlar diye sorarsa ben onlara ulaştırırım bir şekilde. Zaten bir kaçı anlaşılıyor.

 * İsmi çok önemli olmayan bir firma twitter hesabında 2 dakika içinde 20 tweet atarak benim ana sayfamı baştan ayağı kendi rengi ile boyuyor.

* Çok sevdiğim bir marka(Cidden severim) fan sayfası yerine gidip şahıs hesabı açıyor.

* Adı sosyal medyayı andıran bir şey gerçek ismin kullanmadan arkadaşlık hesabı açarak sitesinin reklamını yapmaya çalışıyor. 

* Bir sosyal medya ajansı çalışanı , fake isimli birisini "rakip ajanstansın bizim işimizi kötülüyorsun" diye suçluyor.

Koskoca gsm operatörünün üst düzey yöneticileri dinleme skandalına karışıyor. 

* Büyük bir firmanın yetkilisi hemde insan ilişkileri ile ilgili en etkili olan birisi insan hayatını özel zevkleri ile kıyaslıyor. Bir de savunma olarak "bak başka yerde herkes yapmış bana niye bunlarla geliyorsun" diye saçma bir açıklama yapıyor.

Şu yazdıklarımın hepsini saldırgan blog yazarları yakalamıştır fakat ya bunları yapanlar arkadaşlarıdır ya da ilerde çalışma ihtimali olduğu firmalardır diye ses çıkartmıyor.

Aslında bu yazdıklarıma şaşırmamak lazım küçük hesapların insanlarıyız vesselam bazen öyle şeylere takılıyoruz ki o zaman anlıyorum bu ülkeden bir şeyler yapmaya çalışanlar neden yurt dışına kaçmaya çalışıyor. Her zaman küçük resmi görmek işimize geliyor. Yapılanlar takdir edilmiyor biraz bir şey yapıp iki üç övgü alanlar "mükemmelim" havasında geziyor. Benim gibi bu işten anlamayanlar ise neyin iyi neyin kötü olduğunu anlamaya çalışıyor.

Bu yazıyı yazar iken aklımda hep şu vardı ; "Hiç bir iş için yorum yapmadım yapamadım çünkü her projenin bir akışı vardır akış içinde başlangıçta yapılan hatalar düzeltilebilir sonuçta iyi bir şey ortaya çıkabilir. Sonucu görmeden hiç kimseyi sınıfta bırakamazsın ayıptır". Halen yapılan ve sonuçlarını merak ettiğim bir çok kampanya hakkında bir yorum bile yazmadım hatta bazılarını takdir etsem dahi.

Not : Görsel http://www.forbisthemighty.com sitesinden alınmıştır. Çizeri , yapanı kimdir bilmiyorum saygı duyuyorum. Aradığım görseli tam olarak buldum. Apple gibi birşey  kullanıyor o biraz şaibe yaratmasa iyi olur :)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası