3 Nisan 2010 Cumartesi

BÖ?


Blog ödülleri 2010 yarışmasına katıldım. Bu çok normal bir şey değil mi? Amaç hangi blogların katıldığını görüp onlara oy vermek. Kayıt olunca hazır kayıt olmuşum ben de yarışmaya dahil olayım dedim. Yoksa kazanmak gibi bir çabam yok. Zaten kayıt ederken blog kategorileri içinde kendime yer bulamadım ve direkt olarak kişisel diyerek geçtim.

Şimdi Bö'yü eleştirmesek olmaz sonuç olarak blogların her işe eleştirel yaklaşması gerektiğini düşünüyorum. Her blog keşke Bö'yü görse ve eleştirse sanırım böyle bir durumda yarışmayı düzenleyenlerin de bu olay hoşuna gider.

Bö için düşündüklerimi ilk başıma gelen olaydan başlayarak yazmak istemekteyim.

Kategoriler : Her sene artmasına rağmen bu sene kendimi yerleştirecek bir kategori bulamadım. İlk olarak kendimi teknoloji bloglarına konumlandırmak istedim. Biraz düşününce en iyisin kişisel blog olarak konumlandırmak olduğuna karar verdim. Keşke Web 2.0 ve sosyal medya blogları olsaymış diye düşündüm. (Tabii burada asıl sorun web 2.0 ve sosyal medya üzerine yazan çok fazla blog olmaması bu kategori ancak seneye açılır. Hazır sosyal medya patlama yapmaya çalışırken bu sene içinde bu bloglar artacağını düşünüyorum) .  Keşke sinema blogları ve müzik blogları kategorisi olsaydı. Tabii yine kaç tane böyle blog var onları araştırmışlardır ve bu kararlara varmışlardır. Kategoriler hakkında üçüncü ve son eleştirim ; oyun ve eğlence kategorisini ayırsalarmış ve oyun ,mizah, eğlence olarak üç kategori daha eklemiş olsaymışlar..

Sistem İşleyişi: Keşke ilk önce jüri karar verseydi sonra oylama olabilseydi. Şu an olan sistemde en büyük korkum çok iyi içeriğe sahip olan blogların oylamada iyi bir çalışma yapmayıp güme gitmesi(en çok takip edilen blog en iyi blog değildir buna dikkat Türkiye'den bahsediyoruz bir çok blog içeriğinin hakkını göremiyor). Tabi 1800 civarı blogu incelemek çok kolay değil. keşke bunları yapacak zamanları olsaydı.

Ödüller :  Bir çok kişinin dikkatini çeken benimse hiç takılmadığım bir konu oldu ödüller. Eğer Türkiye'de güzel bir blog directory sistemi yoksa bu yarışma bu görevi görüyor olması  yeterli ödül olmasa da olur. Diğer var olan sistemler bu işi layığı ile yerine getiremiyorsa bu yarışma bu işi yapmaya çalışıyor hiç böyle bir görevi olmasa bile. Şunu eklemezsem olmaz yahu biraz daha kuvvetli ödüller beklerdim açıkcası :) (Blogger'ım oğlum ben bedava olmazsa sinemaya bile gitmem (Aç blogger for Dummies kitabının ön sözünden alıntıdır))

Marka İlişkileri : Bu işe ben de biraz takıldım başta açıkcası ama geçen sene katılanları araştırınca marka isimlerini sadece kategori sponsoru olarak kaldığını düşünüyorum Hiç bir marka bir blogger'ın ne yazacağına karar veremez eğer bir markadan gelen bir ödül ile yazacaklarını değiştiriyorsa onun hakkında iyi düşünmem beklenemez. Markaların bu iş içinde olmasına her zaman mesafeli dursam da yapılan işin bir maliyeti var bunu bir kişinin çıkarması düşünülemez. Marka kategoriye sponsor oluyor blogger'a sponsor olmuyor buna dikkat çekmek lazım. Eğer markalar kazanan bloglara bir şeyler yazdıracağını düşünüyorsa kolay gelsin o zaman.
 

Her boku bilen adam Blog dergisinin Bö özel sayısında  " Her sene aynı yüzler aynı tipler aynı bloglar" eleştirisine katılmamak elde değil. Bu eleştiriye şöyle bir ekleme yapmak istiyorum eğer "friendfeed yüzleri" bu yarışmaya  katıldığı blogların linklerini paylaşmaya başlar(bu engellenemez) ve bu kişilerden birisi yine kazanırsa ise bu eleştirilerden bir daha başınızı kaldıramaz BÖ ne yazık ki. Bilmiyorum nasıl olacak bu durum ama bir şekilde engellemeleri(engelden kastım bir sistemle oylama işine ayar çekmeleri) lazım işi. Sms sistemi iyi olmuş fake bombardımanından kurtulmuşlar fakat FF bombardımanından nasıl kurtulacaklar onu göreceğiz.

Şimdi çok biliyorsan sen bir sitem geliştir diyenlere bir sistem önerisi ; Her kullanıcının 25 blogu oylama hakkı olsun. Bu 25 haktan 10 tanesi 3 puan versin , 10 tanesi 2 puan versin , 5 tane 1 puan hakkı olsun ve her kullanıcının oylarının geçerli olması için 25 oy hakkının en az 20 tanesi kullanılması gereksin. Her kullanıcı var olan kategorilerden en az 5 tanesinde 2 blogu oylaması gereksin. Bu sistemle iddiasız üye olan blog yazarların hiç oy vermeden ya da sadece bilinen bloglara oy verip , yarışmayı terk etmeleri engellenir. Hem de sağda solda paylaşılan "beni oylayın" linklerinden diğer bloglar içinde katkı sağlanmış olur. Tamam bu sistem insanları korkutabilir ama gerçekten alakalı olan ve işi bilenleri biraz daha objektif bir oylamaya yönlendirebilir. Bu sistem herkesin "iyi bir birey" olduğu düşünülerek tasarlanmıştır. (tasarlama yazdım ama bildiğin uydurdum)


Bu arada blogumun reklamını Onur Cengiz'e tekrar buradan da teşekkür ediyorum.  

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası