18 Nisan 2010 Pazar

Koca adamlara sosyal medyayı öğretmek

Intel firması mart ayında çalışanlarına "sosyal medyayı kullanırsanız adam gibi kullanın" der gibi bir kurallar silsilesi yayınladı. Bu kurallara şuradan ulaşabilirsiniz. Yazılanları yeni blog yazmaya başlayacaklar birer öğüt alabilirler tabi ki ama şunu unutmayın hiç bir blogger bir markanın maşası olmamalı yani en azından maşa olmayı tercih etmeyin.(yahu ne diyeyim kimsenin ne yazacağına karışamam kıvırmak zorunda kaldım:))

Bu yazı üzerinden bugün önüme gelen bir konu üzerinden bir şeyleri yazmak istiyorum. Bir çok insan bulunduğu pozisyona göre davranır değil mi? Bulunduğu pozisyonun verdiği sorumluluklarla hareket eder. Temsil ettiği şeyi mümkün olduğunca lekelememeye çalışır. Kişisel zevkleri ve duruşunu hep arka planda tutar değil mi? Hele bir de ona karşı duyulan saygıyı adına çalıştığı marka sayesinde edindiyse yukarıda yazdığım şeyleri tamamen uygulamak zorunda değil midir?

Bu soruların hepsini cevaplarken hepsine tahmin ettiğim cevabı veriyorsunuzdur umarım. Tabii burası Türkiye olduğuna göre eğer birisi bir makama geldiyse istediği gibi konuşur ve o markanın veya işin sorumluluğunu üstlenmez. Dikkat burada insanlara örnek olmasından bahsetmiyorum sadece bulunduğu makamın sorumluluklarını yerine getirmesinden bahsediyorum. Misal  x firmanın x departmanında çalışan bir kişi özel hayatında bencilce ve başkalarını düşünmeyen bir yaklaşımla sosyal medyayı kullanıyor ve/veya diğer markalar ve diğer insanlar hakkında konuşuyorsa bunun hesabını kime sormalı insanlar.  Bu konuşmalara sonucunda kaçıp giden müşterilerin hesabını kime sormalı firmalar.

Belki de hiç bir firma çalışanlarına sosyal medya araçlarını kullandırmamalı böyle yapan firmalar var olduğunu biliyoruz. Hele ki küresel markalar için bu yasaklamayı nedense hep düşündüm. "Profesyonelliğine inandığımız firmalarının üst düzey yöneticileri o markanın yüzü olur o insanlar ne kadar iyiyse o markada o kadar güçlüdür" diye düşünürüm

Intel'in sosyal medya kurallarından bir alıntı ile devam edeyim.

    Lider olun. Sağlıklı bir tartışma ile kışkırtıcı bir tepki arasında çok ince bir çizgi olabilir. Rakiplerimizi veya Intel'i kötüleyen yorumlardan kaçının. Sizi eleştiren veya yazdıklarınızı kötüleyen herkese cevap vermeniz gerekmez. Bakış açınızı, insanları kışkırtmayan ama farklı görüşlerin paylaşılmasına olanak tanıyan bir şekilde yansıtmaya çalışın. Politika ve din gibi bazı konular kolayca hassas bir noktaya gelebilir. Bu konularda lütfen dikkatli ve özenli olun. Görüşlerinizi bir kez yayınladıktan sonra geri alamazsınız. Sert bir tartışma başlarsa durdurmanın çok zor olacağını lütfen göz önünde bulundurun. 

Alıntıda çok net değil mi? Eğer bir marka için çalışıyorsanız ve o marka en az Intel kadar bilinen bir marka ise o sizin hayatınız olmuştur ne yazık ki. Artık her yaptığınız hareket sizin üzerinizden markaya gidecektir. Çünkü o marka size değer verip sizi çalıştırıyordur. Yaptığınız her saçma tartışma sonucunda o marka sizin yüzünüzden zarar görecektir. Neyse uzattım koca adamlar okusun diye Intel yazmış okuyun öğrenin ben ne yazsam inanamazsınız.

Sonuç olarak yazılanları benim söylemem mi lazım? Arkadaşım kendiniz düşünün bunları. Bugün okuduğum bir yazı ve sonucunda oluşan tartışmada çalışanlarının bulunduğu tutum sonucunda artık bir markanın hiç bir ürününü almamaya karar verdim. Hangi marka olduğu hiç mi hiç önemli değil sonuçta ben bir kelleyim , orada çalışan yöneticilere göre hadi kolay gelsin.

Not 1:  Tartışma konusu ne dini ne siyasi ne de futboldu çok bambaşka bir konuydu.

Not 2: Gerçekten burada yazılanları benim mi yazmam lazım uzman değilim bir şey değilim yahu akıl etmeniz gerekmiyor mu?

Not 3: Çok uzun oldu kusura bakmayın. (Yahu kim okuyor ki kusura bakacak ben de yaptım sanki sosyal medya rockstarım:))

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası