17 Nisan 2010 Cumartesi

Oyladım bekliyorum # 1

Keşke Bö'nün oylama şekli böyle olmasaydı misal ben Aile blogları , kadın blogları ve moda blogları hakkkında çok bir şey bilmiyorum. Bu bloglara oy kullanırken sadece ismini duyduğum bloglara oy attım bir çoğunun içeriğini bilmiyordum bile. Hatta bazı bölümlerde bazı bloglara oy atarken uzun süre düşündüm tek hakkımı iyi değerlendirmek için. Pek bilmediğim kategoriler ama fazla katılan olmayan bölümlerde ise şöyle bir filtreleme uyguladım. Güncelleme sıklığı, özgünlük, özgür yazabilme. Tasarıma falan hiç takılmadım aynen devam ettim.

Birileri bu yazıyı okurda yukarıda saydığım blog kategorilerinde "bu blogta güzel bir bak istersen" derse ona oy kullanabilirim. Halen oylamadığım kategorilerde var tabi ki misal kişisel bloglar kategorisi çok dolu ve aradığım bloglar aday değiller.

Misal Yemek Bloglarını oylarken aday blogların hepsini gezdim ve orada en farklı içerikli olanı oyladım (http://www.tamerabi.com). Bana en değişiği bu blog geldi açıkçası diğer yemek blog yazarları denk gelir okursa kızmasın hepinizin blogları farklıdır ama ilk etapta gözüme o çarptı.

İş Dünyası Bloglarında ise Elvada Ofis blogunu beğendim. Bir çok blog vardı özellikle Geliştrend , Kaynağım İnsan , Havayolu 101 gibi güzel bloglar vardı. Elveda Ofise oy vermemiş olsam Havayolu 101 alacaktı oyumu çünkü bambaşka bir  yolda ilerleyen blog çok özelleşmiş gerçekten farklı bir blog özel bir şirketin bile olabilir ama farklı bir konuda yazmış olması gayet hoş olmuş. Hedefi tam belli olan ve bir konu üzerine yoğunlaşmış bloglara hayran olurum her zaman. Elveda ofis hakkında ise bir şey yazacağım herkese ve bana umut verebilen bir blog olduğu için oyladım. Çünkü beton yığınları arasında çalışma ile ilgili ufak sorunlarım var. Geliştrend keşke topluluk bloglarında aday olsaydı.

İşte hiç düşünmeden oyumu direkt verdiğim ve Türk blogosferinde bu bloglama işini en iyi yapan bloggerlardan birini barındıran Kültür Sanat Blogları kategorisine. Burada oyum yazdığım gibi hiç düşünmeden Urban Confession'a gitti. Hazal Yılmaz'ın yazdığı blog , her blog yazmayı düşünen insanın bakıp bir şeylere öğrenmeye çalışması gereken bir yer. Çok yaltaklandım gibi oldu ama her gün güncellenen , özgünlüğünü kaybetmeyen ve her gün yazdığından anladığım kadarıyla bu işi çok seven bir blogger için bu yazdıklarım az bile .(Son cümle uzun oldu biraz ama anlayın işte kız işini seviyor :))

En alakasız bloglarla dolu olan kategoriye geldi sıra. Blog ile gazeteyi ayırt edemeyen arkadaşların fazlaca olduğu kategorilerden birisi bu kategori. Haber Gündem Blogları. Burada oy verecek blog bulmak zordu açıkçası , benim oyum Komünal İşkembeye gitti. Nedeni bu kategoride olan en blog gibi blog olması idi. Diğer blog diye kayıt olan siteler hepsi bizim güzel geleneksel medyamızın küçük birer kopyası gibiydiler. Haber blogu oylamak için girdiğim kategoride kendimi haber portallarını gezerken buldum.

Not: Burada oy verdiğim bloglara girip gezin bir siz bakın fark ettiyseniz ben burada sadece blogların linklerini verdim. Okuyup karar veriniz diye. Bunların hepsi kişisel tercihim. Yukarıda yazdığım blogların sahiplerini hiç mi hiç tanımıyorum.(Bunu belirtmek zorunda olduğumu düşündüğüm içinde üzülüyorum ayrıca).  Bunları oyladım diye en iyi bunlar demek istemiyorum bunlar bana en çok hitap eden bloglar. Burada kimseye blog böyle yazılır şöyle yazılır diye akıl vermekte istemiyorum.(yahu milletle uğraşmak istemiyorum anlayın artık bu kadar kıvırmam bundandır:))

Diğer kategorilerde kimleri oyladığımı sırasıyla ilerleyen günlerde yazacağım.

Saygılar.

2 yorum:

  1. Yemek kategorisinde tamerabi.com'a oy verdiğin için teşekkür ederim. Yemek tarifi veren ve mekan tanıtan diğer bloglardan farklı birşey yapmaya çalıştık. Fark etmene çok sevindim.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim. Sizin blogunuz diğerlerinden gerçekten farklıydı. Diğer bloglar o kadar çok birbirine benziyor ki. Farklı ve güzel bir iş yapmışsınız inşallah diğer blogların networklarına yenik düşmezsiniz çünkü bir çoğu çok sıkı tanıtım yapıyor özellikle friendfeed ağında. Bir de samimi geldi blogunuz bunu belirtmezsem olmaz.
    Saygılar.

    YanıtlaSil

Facebook Sayfası