1 Mayıs 2010 Cumartesi

Samimiyet, Resmiyet ve Sosyal Medya

Bu olayı açıklamaya çalışacağım zaten bu konu hakkında Topluluk Yöneticisi başlıklı bir yazı yazarak bir konuşmuştum.

Kişilerin veya şirketlerin sosyal medya tavırlarını gruplandırmaya çalışacağım. Gruplandırırken kullanıcı beklentilerini ve kritik noktaları not etmeye çalışacağım. Tabi bunları uzman olarak değil izleyici gözüyle yazacağım. Okurken ciddiye alıp almamak sizin tercihiniz.

1. Grup : Resmi Tavır ; adeta banka şubesinde iş yapar gibi "beylerin hanımların" havada uçtuğu tavır
Hesap sahipleri : Bankalar , global şirketler , devlet kurumları ve devlet kurumları gibi yerleşik düzene sahip olan şirketler.
Takipçi Beklentisi : Gerçek koşullardan daha çabuk sonuç fakat aynı resmi tavrın takınılması.
Kritik Nokta : Kullanıcıya yanlışlıkla arkadaş gibi yaklaşılması çok sıkıcı sonuçlar doğurabilir. S-R dengesinin kurulması en zor grup. Resmiyetin dozu robotik tavırlara gittiği zamanda eleştiri alınabilir.

2. Grup : Belirsiz Samimiyet ; tanımadığınız bir satıcı ile konuşurken kurulan diyaloga benzer(en uygun bu geldi aklıma)
Hesap Sahipleri : Bankaların satış odaklı çalışan departmanları ,  büyük fakat ülke çapında çalışan kurumlar , bazı gazeteler , bir çok ünlü şahıs
Takipçi Beklentisi : Burada daha çok kurumların beklentileri ön plandadır. Kullanıcıların beklentileri bir çok kez göz önünde olmayabilir. Daha çok tanıtım odaklı çalışan kurumların tutunduğu bir tavır olduğu için öncelik kurumun isteklerindedir.
Kritik Nokta : Takipçilerin takip etmeleri için neden sağlaması zor olan bir gruptur(Açıkçası ünlülerin bu grupta olması ,bu gerçeği değiştirmiyor benim için). Takınılan tavır yüzünden diyalog kurma aşamasında bazen kullanıcı zorlanabilir.

3. Grup : Etliye Sütlüye Karışmayan ; sadece verilen görevi yapan ,aktarıcı olan
Hesap Sahipleri : Tv kanalları , Sosyal medya işleri ajanslar tarafından yürütülen kurumların bazıları
Takipçi Beklentisi : Sadece sorulanın cevaplandırılması
Kritik Nokta : Samimiyet çizgisinin temsil edilen kurum yüzünden bazen belirsizleşmesi

4. Grup:  Dozu Artırılmış Samimiyet ; herkesi tanımadığının farkında olan ama belli bir samimiyetten korkmayan
Hesap Sahipleri : Yerel iş , İnternet siteleri , Blog yazarları,
Takipçi Beklentisi : Kullanıcının beklentisini en fazla karşılamaya çalışan grup bu olduğu iş her türlü kullanıcı beklentisi ile karşılaşabilirler.
Kritik Nokta : Herkese yetişme çabası yüzünden sıkı takipçileri kaybetme riski yüksektir.

5. Grup : Enseye Tokat ; çok fazla samimi olan bazı durumlarda bel altına bile inebilen.
Hesap Sahipleri : Blog yazarları , mizahi internet siteleri ,
Takipçi Beklentisi : Her zaman yeni bir şey bekleyen kullanıcıyı tatmin etmek zordur.
Kritik Nokta : Hesap sahibi bu samimiyet yüzünden kendine zarar verebilir olmadık ve asılsız eleştirilerle karşı karşıya kalabilir.

Bu gruplandırma daha da artırılabilir. Bunlar daha sık karşıma çıkan durumlar olduğu için bunları yazdım. Daha çok kurumsal tavırları da içine alan bir liste yapmaya çalıştım. Kişisel tavırlara girmiş olsaydım çıkamazdım zaten.

Takipçi beklentisinden kastımı tekrar şöyle açıklayayım. Her işin veya ünlünün bir hedef kitlesi veya taraftarları vardır. Bu taraftarların beklentilerinden bahsetmeye çalıştım.

Son söz olarak ; ben bu yazdığım tavırların hiçbiri kesin doğrudur kesin hatalıdır gibi bir yaklaşımda bulunmuyorum bu seçimler sosyal medya kullanımı yaygınlaştıkça doğruluğunu veya yanlışlığını kanıtlayacaklar.

Eleştirmekten çekinmeyin lütfen ekleyin , çıkarın , olmaz deyin , olmuş deyin , sorun değil tartışarak sonuca gidebiliriz.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası