10 Mayıs 2010 Pazartesi

Blog yazarı tipleri

Markaların blogçuları nasıl sınıflandırdığı hakkında bir bilgim yok. Sadece Pazarlama Cadısı'nın blogları "böyle sınıflandırmalısınız" üzerinden ilerleyen "Markalar için Bloglar Dersi" serisini okumuştum. Seride sınıflandırma , yazılan konular üzerinden ve projeyi gerçekleştiren markaya bakış açıları değerlendirilerek yapılmış bana çok doğru gelen tespitlerdir. Ben de bir sınıflandırma oluşturmak istedim. Pazarlama Cadısı gibi profesyonel bir bakış açısı ile yazmayacağım sadece davranış tiplerine odaklanmaya çalışacağım.

Blogcu sınıflandırması  (Sınıflandırma tipi : Yazarların davranış tipleri)

1: Gardı hemen düşen blogçu : Aldığı ufak hediyeyle marka hakkında iyi şeyler düşünen ve yazan blogçu

2: Hediye seçen blogçu : Hediye büyüklüğüne göre blogunda yazacaklarına karar veren blogçu. Sadece hediyenin maddi değeri büyük olsun yeter.

3: Ketum blogçu : Kapının önüne arabayı çekse bile yazmayacak blogçu. Blogun tarafsız bir bölge olduğuna inanrı ve hiç bir şekilde katıldığı etkinlik aldığı hediyeden söz etmez hatta hediyeleri kabul bile etmez.

4: Bir şey almasına gerek olmayan blogçu : Yazdıkları ciddiye alınmayan fakat çok okunan blogçulardır. Verdiğiniz hediyenin iyi olduğunu yazsa bile bundan geri dönüş almanız biraz şansa kalır.

5: Bir şey verilmemesi gereken blogçu : Saldırgan bir şekilde gelen her promosyona rüşvet gözüyle bakan blogçu. Verilen hediyeyi bloguna yazar bir de üstüne markaya kızar "beni böyle satın alacağınızı mı düşünüyorsunuz". diye serzenişte bulunur.

6: Tanıdık blogçu : Promosyon almasının tek nedeni arkadaşlık ilişkileri olan blogçular. İyi şeyler yazacağından emin olduğunuz blogçular fakat yazıların samimiyetinin sorgulanmasına alışmalısınız.

7: Estetik değer yargılara sahip blogçu : Hediyenin maddi değerine değil estetik oluşuna değer veren blogçu. Hediye estetik olarak doyurucu bulunmaz ise yandı gülüm keten helva.

8: Marka ile yatan marka ile kalkan blogçu : Zaten o markanın sevdalısı olan sadece bir bardak altlığı bile göndermişse bile koca koca puntolarla her yere yazan blogçu.

9: Belirsiz blogçu: Hediyeye geri dönüş yapıp yapmayacağını anlaşılmayan blogçu. Ya her tarafta yazar ya da hiç bir şey yazmaz. Risk büyüktür fakat blogçuyu önceki yazdıklarından takip ettiyseniz doğru zamanda doğru hareketle onu memnun edebilirsiniz.

10: Halden anlayan blogçu: Gönderilen hediyenin manasının ürünü tanıtmak olduğunu bilir ürünü resmi bilgilerle anlatır ve ürün hakkında iyi veya kötü bir şey yazmaz.

Benim izlerken gördüklerim bunlar daha bir çok şekilde sınıflandırlabilir elbette. Markalar aksiyona girecekleri blogları seçerken bir çok kriter ile eleme yapmaları gerektiğini anlatmaya çalıştım aslında. Blogcuları iyi analiz etmeden yapılan işler burun üstü çakılır. Her tarafa yazar diye kastettiğim ise kesinlikle sosyal medya araçlarıdır. Çünkü eğer doğru blogçuyu seçerseniz Twitter, blog, Facebook, Friendfeed, gibi bir çok yerde adınızı zikretmesini sağlarsınız.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası