27 Mayıs 2010 Perşembe

BP Public Relations



Bilindiği gibi Abd'de bir petrol çıkarma platformunda uzun süreden beri devam eden bir sızıntı var. Platformun sahibi  Bp firması işte bildiğiniz yeşil çiçek gibi bir logosu olan şirket. Başı bu olaydan dolayı epey zor durumda. Bir yandan geleneksel medya bir yandan yeni medya sıkıştırmaya devam ediyor. İyi de ediyorlar çevre felaketinin etkileri gittikçe artıyor.

Sosyal medya ayağı çok güzel ve ilginç şekilde ilerliyor. Şöyle ki ; şirketin bir adet resmi twitter hesabı var  BP_America adında, bir de protestocuların açtığı BPGlobalPR  adlı hesap. Protesto hesabının resmi hesaptan çok takipçisi var. Protesto hesabını 47 bin, resmi hesabın 6 bin takipçisi var.

Protestocular yaptıkları işi ciddiye alıyorlar ve insanları sıkmadan bu doğa felaketini twitter takipçilerine anlatamaya çalışıyorlar. Zaten hesabın adının "BP Global Public Relations" olması da sosyal medya araçlarının sanki global olarak ne kadar güçlü olduğunu açıklamak için ayarlanmış. Twitter'ı böyle kullanılması gerçekten başarılı ve etkili bir yöntem. Bir çok bloga haber oldular zaten hatta bir kaç tv kanalı haber yaptı bu protesto şeklini.

Gelelim bu işi Bp yönünden durumuna. Bp işi çözmeye çalışsa bile iyi yönetemedi. Zaten verdikleri doğa zararı ortadayken bir de yöneticileri olmayacak açıklamalar yaptılar. İyice başlarına dert açtılar. Bir de Twitter'de sürekli trending topicste kalmaları şirket itibarı oldukça fazla zedeledi. Bu durumda yapacakları fazla bir şeyde yoktu açıkçası. Aslında sadece işlerini doğru yapsalar fena olmazdı. Neyse bu konu hakkında bir kaç link paylaşıp kısa keseyim.

BP Oil Spill: 7 Secrets BP Doesn't Want You To Know (Huff Post)
 
Seven Great Infographics On the Gulf Oil Spill  (Take Part)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası