3 Mayıs 2010 Pazartesi

Efes Blogçusunu Buldu Bulacak



Efes Pilsen blog yazarı arıyordu kendine bir süredir. Detayları şurada. Finale gelinmiş 5 aday kalmış onlara da şuradan ulaşabilirsiniz. BÖ 2010 katılacaklarmış. Orada ufak etkinlikleri var. Hepsi linklerde var okuyunuz.

Sonuçladığı için konu hakkında konuşmam hatalı olmaz. Bu durumda hoşuma gidenleri ve pek içime yatmayan şeyleri yazacağım.

Efes Pilsen online itibar yönetimi konusunda en az zorluk çeken şirketlerden biri olsa gerek. Facebook'ta olsun diğer sosyal ağlarda olsun fanlar tarafından adına açılmış bir çok grup ve fan sayfası var. Örnekler şurada ( 1 , 2 , 3) Bu yüzden sevilen şirket olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden  250 insan bu yazarlığa talip oldu. 250 adet olumlu blog yazısı kazandınız. Sosyal medyada itibarınız daha da arttı. Bu yazılar sayesinden bir çok etkinlik ve haberinizi  vereceğiniz blogtan bir çok kişinin haberi oldu. Bloglar portal sitelerden daha önemli olacak gibi görünüyor çünkü bir çok kişi internet üzerinden haberlerini Google Reader gibi readerlardan takip ediyor.(Not blogların güvenirliği bir çok insana daha yüksek geliyor) Benim gibi sosyal medya işinde bir yerlere gelmeye çalışan insanlara ilham verdiniz. Efes ile çalışma imkanı verdiniz insanlara umut verdiniz. Buraya kadar her şey çok güzel.

Fakat işin başından beri benim içine yatmayan bir şey var bir türlü dillendiremedim ve yazıya dökemedim. Ama şu soru ile alakalı olduğunu biliyorum "Efes Pilsen neden profesyonel bir kişi ile bu işi götürmeye yönelmedi?" . Sürekli sordum kendime neden birilerini aradı dışarıdan? Efes Pilsen bünyesinde olan sektör profesyonelleri bu blogta olamaz mıydı? Muhtemelen blogta yazacaklar ama misal etkinliği düzenleyen yöneticilerden birisi buraya etkinlikte başına gelen aksiliklerle ilgili bir yazı yazsa benim için daha takip edilebilir kılardı bloglarını (Daha sık yazsınlar istiyorum açıkçası). Tamam bu şekilde herhangi birisini gelip blog yazarı yapacaksınız eyvallah ama bu durum bana 23 Nisan'da makam koltuklarına oturan ufak çocukları sevindirmek ile aynı geliyor. Bu yazıyı okuyup kızmasınlar bu işin arkasında çok profesyonel bir ekip olduğundan eminim "senin ne haddine eleştiri" diye düşünürseler haksız sayılmazlar. Ne yazık ki şunu düşünüyorum seçilen blog yazarının yazılarına bile müdahale edilebilir kimi zaman( inşallah olmaz). Şöyle yazılar görülmemesini dilerim "Süper bir Efes akşamı daha , mükemmel bir organizasyon daha , çok güzel çıkmışsın efesciğim" ("Ee ne olacağını sanıyorsun" diyorsanız benim diyeceğim bir şey yok :))

Son söz olarak : Blog kavramını özgür düşünceyle beraber görmemden dolayı bu eleştiriyi yaptım. Yoksa yaptıkları işin iyi yanları eleştirdiğim yanlarından çok daha fazla. Keşke blog yazarı işini başka türlü şekillendirip kendi içlerinden çıkarsalardı. Yazara iyi eğlenceler. Efes'e de tebrikler başarılı bir iş yaptığı için muhtemel kafalarında olan sonuç buydu.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası