21 Mayıs 2010 Cuma

Iron Man 2 ve Sosyal Medya Etkisi


İlk filmi çok sevmiştim ve ikincisi için beklemeye koyulmuştum. Ufaktan "teaser"lar piyasa çıktıkça daha da heyecanlı bir durum almıştı bu bekleme işi. Üstüne üstlük Twitter'da yönetmen Jon Favreau'yu da takip etmeye başlamıştım tüyoları kaçırmayayım diye. Filmin gösterime girmesine az bir süre kala Augmented Reality gibi yeni sayılan ve bu sene trend olan bir teknoloji kullanılarak yapılan filmin internet sitesi de yayılmaya başlamıştı. Her şey iyiydi Trendig Topics'te Iron Man e rastlıyordum. İyice gaza gelmiştim. Ac/Dc kullanılan film müzikleri insanı cezbediyordu. Peki ne oldu? Ne yazık ki bu kadar pompalanma yüzünden tavan yapan beklentilerim karşılanmadı. Zaten trailer, teaser derken filmin bir çok kısmını izlemişiz, çıktıktan sonra bunu fark ettim. İzlememiş olan varsa bu yazıya denk gelirse unutmadan onlara filmin sonunda ufak bir sahne var onu bekleyin isterseniz.

Iron Man'in bu durumuna iki taraflı bakabiliriz.

1. Müthiş bir sosyal medya çalışması ve çok iyi gişe hasılatları sağladı kısa vadeli başarı yüksek,

2. Sosyal medya kullanılarak yapılan bazı işler yüzünden beklentiler çok yükseltildi film bazı beklentileri karşılayamadı  sıkı fanların bazıları memnun olmadı eleştiriler geldi. Uzun vadeli durum; 3. film için işler biraz daha zorlu olacak. Filmin pazarlaması kendini geçti.

Şimdi ben ne öğrendim ona bir bakayım. Her ne kadar sosyal ağlarda çok fazla vakit geçiren bir kişi olsam da ortalama vakit geçirenleri hedeflediğimize göre başarılı bir kampanya olduğu kesinlikle söyleyebiliriz. Hedef kitleyi çok keskinleştirdim ama artık idare edin :) Kendimi hedef kitle dışında tutarak projenin tamamına bakıp ufak notlar yazacağım.

Bloggerlar ile aranı iyi tut !: Filmin aslında bir çok blogçuyu tatmin etmediğini düşünsem de blogçular ile arası iyi olmasından dolayı film o kadar asılıp kesilmedi.

Yeni teknolojileri kullan !: Film baştan aşağı bir teknoloji şovu idi. Zaten trend teknolojiler kullanılarak yapılan pazarlama kısa vadeli kazancı getirdi. Uzun vadede ne olacağına bakacağız.

Sosyal medyada ne kadar var olacağına iyi karar ver !: Film sosyal medyada o kadar var oldu ki filmden çıktıktan Sonra teaser ve trailerlarda görmediğimiz ne izledik ? diye sordum kendime. Bir çok yerde şansız bir şekilde bir çok ip ucu önüme çıktı. Blogçunun ağzı torba değil ki büzesin :) Bu durum benim sosyal ağlarda çok vakit geçirmem ile alakalı olabilir elbette ama bunun daha iyi ayarlanması gerekebilir gelecek filmde.

Meraklandır ! : Bloglarla arasını iyi tutması ve yönetmenin Twitter'ı aktif kullanması bu meraklandırma kampanyasını iyi ilerletti. Ufak fotolar , kısa videolar iyi ilerledi.

Saygılar.

2 yorum:

  1. Yazdıklarınızda çok haklısınız. Ama bu durum neredeyse bütün filmler için geçerli. (İstisnalar var tabi ki) Artık film yapanların derdi para kazanmak. Çünkü o kadar çok masraf yapıyorlar ki filmin kalitesi 2. plana itiliyor. Eğer çok başarılı filmler izlemek istiyorsanız, görsel efektlerin olmadığı ucuz ya da bağımsız filmleri tercih etmelisiniz...

    YanıtlaSil
  2. Bağımsız filmlerde dahi aynı sorunlar olabiliyor. Misal Paranormal Activity geçen sene en popüler korku filmlerinden oldu bağımsız filmlerden olmasına rağmen. Ben izlediğimde bağımsız olduğu için övüldüğü fark ettim. İyi film seçmek için çok fazla blog okumak gerekiyor bazen. Dediğiniz gibi bağımsız film seçsem bile yine bloglara başvuruyorum hata yapabiliyorlar ki bu normaldir bu olaylardan sonra artık bir filme gitmeden önce fazla araştırma yapmamaya karar verdim bir tek fragman izliyorum . Fakat Iron Man 2 de öyle olmadı çok fazla sosyal medya yönünden informasyon bombardımanı altında kaldık ne yazık ki beklentileri etkiledi bu durumda. Sosyal medya tarafından şişirilen filmler her zaman tatmin etmeyebiliyor(istisnalar var tabi ki dediğiniz gibi).

    Yorumuz için teşekkürler.

    Saygılar.

    YanıtlaSil

Facebook Sayfası