24 Mayıs 2010 Pazartesi

Myspace Silkinmeye Devam Ediyor.



5 ay önce şöyle bir şeyler yazmıştım Myspace'in oyuna geri dönmesi hakkında. Oradan pek bir şey gerçekleşmedi tabii olarak benim yazdıklarım biraz hayalden üretildikleri için pek fazla bir şey beklemiyordum.

Fakat bir iki gün önce Myspace sosyal oyun programcılarını "gelin beraber çalışalım" diye çağırdı. Benim önceden yaptığım "Zynga'yı satın alma" tahmini kadar keskin olmasa da mantıklı bir şey. Myspace sosyal oyun konusunda Facebook'un epey gerisinde bir çok oyun geliştiricisi Myspace için oyun geliştirmiyor. Sadece en büyükler (Zynga ve Rock You gibi) bu konuda çalışıyor. Hatta Zynga bile bazı oyunlarını sadece Facebook için geliştiriyor.

Myspace açıklamasında Opensocial platformundan dem vurarak gelin burada yeni şeyler geliştirin dedi. Tam yazının linki burada Yazıyı okumaya üşenirseniz diye hemen bir özet geçeyim; (Benim çevirime güvenmeyin yine de okuyun :))

"Gelin bizim en büyük Opensocial datasına sahip ağımızı kullanın. Bir çok diğer Opensocial platformunu destekleyen ağlara göre bir şeyler yapın orada da yaptığınız oyunlar ve uygulamalar kullanıcılara ulaşsın. Siz kazanın biz de kazanalım. Bakın bir çok kişi Opensocial platformuna inanıyor bir çok kişi daha katılacak neden olmasın bu iş, sosyal oyunlar insanların iletişimi için çok önemli. Gelin oyunlarınızı Myspace nasıl uyduracağınızı konuşalım" 

Kısaca gelin canlar bir olalım demişler. Tabi Opensocial için bir iki link vermek gerekir nedir ne değildir? Opensocial Wİki , OpensocialTürkiye adlı blog,  Bir de "abi benim kafam basmaz böyle şeylere, bir şeye benzeterek anlat, şu opensocial ne?" diye sorarsanız kısaca Facebook Connect gibi bir şey derim(çok kestirme oldu sanki :)). Elbette daha derin açıklaması var. Hatta bir çok kişiye göre interneti yeniden dizayn edecek şey. Benim fikrimi sorarsanız her zaman ki gibi görelim bakalım diyeceğim.

Open Social için uzun uzun bir şeyler yazacağım ve ilintili olan bir çok proje ile ilgili şeylerle fakat bir türlü zaman bulup çok sıkı araştırma yapamıyorum. Sıkı araştırma yapmak lazım bu konuda, derin bir mevzu.

Peki buradan bir şeyler kazanabilir mi Myspace? Neden olmasın ben bir çok oyunu önceden Myspace'te oynuyordum. Yeniden oynamaya başlayabilirim. Fakat insanlara daha bir çok neden vermesi lazım Myspace'in. Bu ilk adım "oyun çeşitliliğini artırmak" önemli fakat halen numara1 çok güçlü ve onun elinden kaçıracağı kullanıcıları nasıl kazanılacağı bunlar muğlak konular.  QuitFacebook Day belki bir şeyler öğretebilir Myspace'e. Bu zamanlarda sosyal oyun ile beraber güvenlik kaygılarını giderebilirse Facebook'tan çıkanlar arasından yeni bir kullanıcı grubuna ulaşabilir. Open Social işte burada devreye giriyor deyip bırakacağım çünkü bir çok önemli şeyi yazmadan olamayacak bu Open Social kavramı :)  Open Social epey önemli sosyal medya kavramı için. Geleceğe dair projeksiyon yaparken bu kavram göz ardı edilmemeli.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası