25 Haziran 2010 Cuma

Devrek'ten Kaliforniya'ya



Sosyal medyanın getirdiği en önemli şeylerden birisi de bilgi paylaşım hızının artması.  Dünyanın herhangi bir yerinde yazılmış bir yazının, çekilmiş bir fotoğrafın, kayıt edilmiş videonun önümüze düşmesi dakikalar alıyor. Hele bu içeriklerin konu aldığı olaylar şu tweette gibi ise dünyanın aslında ne kadar küçük olduğunu tekrar tekrar gözümüze sokuyor.

Kaliforniya merkezli bir blog(Good.is), New York merkezli bir gazeteden(Nytimes), İngiliz kökenli bir gazeteyi (Guardian) referans alınarak yazılan, "aslen Zonguldak Devrekli, Almanya milli takımı forması ile Güney Afrika'da, Gana milli takımına karşı gol atan Gelsenkirchen doğumlu bir çocuk" hakkında yazıdan bir alıntı yapıyorsa  bu durum daha da ilginç hale geliyor. Bu arada golü yiyen kalecinin de Gana milli takımında oynayan Türk vatandaşı olan birisi olduğunu da unutmamız gerekiyorsa sosyal medyanın ve onu getirdiği bilginin yayılma hızını göz ardı edemeyiz. Sosyal medyanın zaten globalleşen dünyayı(bu klişeyi de kullandım ya) daha da küçülttüğünü unutmamalıyız.

Ekstra olarak bu haberi benimle beraber RT edenlerin Kanada, İtalya, Almanya ve İngiltere'de okuyan Zambiyalı bir öğrenci olması size de ilgi çekici gelmiyor mu? Yoksa ben kendi dünyamda mı eğleniyorum? 27 sayısının 2+7= 9 ve 9*3=27 olması gibi bir şey mi olduğunu düşünüyorum? Eğer bunlara rağmen sosyal medyayı göz ardı ediyorsanız saygılarımı ve sevgilerimi tweetliyorum.

Mesut Özil'in nereli olduğu bilgisini http://lucarelli-breitner.blogspot.com  aldım. Teşekkür ederim.

Yazının linkini ise tekrar buradan veriyorum. (goal.blog.nytimes.com)

Görsel Wikipedia'dan link ve telif hakkı hakkında bilgiler burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası