6 Haziran 2010 Pazar

Dünya Kupası ve Sosyal Ağlar



Bizim olmadığım bir dünya kupası geldi çattı. Zaten kaç tanesinde vardık sorusuna cevap vermek gibi bir niyetim yok zaten. Neyse Dünya Kupası'nı sosyal ağlarda takip etmek isteyeler için çeşitli Facebook ve Twitter hesaplarına sizi yönlendireceğim. Merak edenler için yararlı olabilecek bir liste olabilir.

Facebook Hesapları

Facebook Sports : Bu sayfa dünya üzerinde büyük seyirci toplayan spor organizasyonları için özel hazırlanan Facebook sayfası bu aralar en gözde spor olayı Dünya Kupası olduğu için onunla ilgili gelişmeleri buradan takip edebilirsiniz.

2010 FIFA World Cup South Africa™ :  Açıkcası en derli toplu bu fan sayfası olduğundan dolayı bunu size önermek durumunda kaldım. Yoksa diğerleri ülkelere özel hazırlanmıştı. Sanırım Facebook yönetimi direkt olarak bu konuya el atınca Dünya Kupası için özel bir sayfa peşinde pek zaman harcanmadı. Halen bilmiyorum resmi fan sayfasımı.

2010 FIFA World Cup Drinking Game :  İşte Dünya Kupası için hazırlanmış en eğleceneli görünen Facebook fan sayfası. How I Met Your Mother ? dizisi seyircileri Robin için uydurulan (But mmm) içki oyununu hatırlayacaktır. Bu oyunun değişik bir versiyonu bu "Drinking Game" . Çalınan her faul düdüğünden herkes içki içecek gibi kuralları var. Bu oyun aslında yurt dışında farklı şekillerde oynanabilen popüler bir oyun bu sefer Dünya Kupası versiyonu yapılmış.

Twitter Hesapları

World Cup Cnn : Cnn kanalının Dünya Kupası için hazırladığı özel hesap. Bu hesabın listelerini kurcalarsanız eğer bazı ünlü futbolcuların Twitter hesaplarına ulaşabilirsiniz.

Fifa World Cup Tm : Fifa resmi olduğunu düşündüğüm  Twitter hesabı haberlerin geçtiği Fifa'nın resmi sitesinde olan haberlerin geçtiği hesap.

"world cup" OR #worldcup OR #wc2010 Twitter için anahtar kelimelerinin ve hashtagların olduğu arama sayfası. Bu aramayı Twitter yönetimi hazırlamış ve Dünya Kupası için bu anahtar kelimelerin ve hashtagların kullanılması önermiş.

Bir de Şu yazıyı okumanızı öneririm. South Africa's World Cup to drive record social media traffic  (Cnn)

Son olarak Fifa'nın sosyal ağ hesaplarının olduğuna eminim(sadece ben bulamadım resmi sitede belirtimediği zaman resmi olup olmadığını kestiremiyoruz) hatta sponsorların hepsinin Dünya Kupası için özel olarak hazırladığı kampanyaların sosyal ağ hesapları olduğuna eminim bunlara ulaşmanın çok zor olmadığını da biliyorum. Fakat Fifa'nın resmi hesaplarına ulaşamamanın veya var olup olmadığını bilememenin sosyal ağları gözden kaçırmak olarak düşünüyorum. Fifa Facebook iletişimi için bir ajansla anlaşmaz mıydı? onu düşünüyorum. Eğer sosyal ağ hesapları var ise neden resmi Fifa internet sitesinden bunlara ulaşmak çok kolay değil? Fifa'ya çemkirecek değilim haddime değil zaten gördüklerimi yazdım lakin. Keşke sosyal ağlarda daha görünür olsaydılar. Uzman olmadığımı belirtim bu yazıyı burada sonlandırıyorum. Bu arada eğer hesaplar varsa ve ben gözden kaçırmışsam bunlar benim eksikliğim tabii olarak.

Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası