3 Haziran 2010 Perşembe

Geç gelen yorum (Facebook Quit Day)


"Her gün bir yazı" formatına uygun gitmeye çalışırken arda kaynadı biraz bu konu. Sayısal olarak "Facebook Quit Day" olayına bakarsak eğer etkili gibi görünmese de aslında temel sorunlara parmak bastığını için gözden kaçmamalı. (Merak edenler için söylüyorum 31 Mayıs günü 33.000 kişi ayrılmış)

Ben bu durumu şöyle düşündüm uzun süre. "Zaten ayrılanların bir adet yedek hesabı vardır da ondan öylece gidiyorlardır" bu böyle midir araştırma yapmadım zaten nasıl böyle bir araştırma yapacağım Facebook datalarına ulaşmak o kadar kolay mı sanki :). Neyse bu durum aslında başta çarpıcı bir hareket gibi görünse de böyle olacağını tahmin ediyordum.

Böyle olmasının nedenlerinden bence en önemlileri; organizasyonun kendini yeterince anlatamaması ve Facebook güvenlik güncellemesinin tam bu durumdan hemen önce duyurulması. Böyle olunca sayısal olarak baktığımızda çok etkisiz bir girişim oldu bu hareket. Ama biraz daha derinlemesine baktığımızda ise Facebook yöneticilerinin dikkati çekildi diye düşünüyorum. Güncellemenin zamanında manidar olmasından dolayı bunun böyle olduğunu tahmin ediyorum tabii olarak.

Benim açımdan ise bu durum şöyle açıklanabilir. Bu şekilde Facebook güvenlik işlerine takıntılı olan kişilerin gitmesi kötü oldu (Halen bir çok hesaplarının olduğunu düşünsem de gerçekten gittiklerini varsayıp yorumluyorum). Facebook gibi büyük bir oluşumun içinde Facebook yönetimine muhalif olarak, onları diken üstünde tutan kişiler olması gereklidir. Benim de içine dahil olduğum bir çok kişi en son ne güvenlik ayarlarına ne zaman girdiğini bile hatırlamıyordur büyük ihtimal. Muhalif kişiler özel hayata saygı konusunda Facebook yönetimin aldığı kararları gölge gibi takip edip bir çok şekilde uyarıyorlardı. Bu bir çok kişi gibi benim de yararımıza olan işlerdi. Halen Avrupa'da bu işi yapan özel denetim kuruluşları olsa da sivil bir insiyatifin bir şekilde etkili olmaya çalışması önemliydi. Çünkü Web 2.0 ve sosyal medya içeriği kullanıcıların üretmesi üzerine kuruludur. İçeriği yöneten içeriğin paylaşılması ve yönetilmesi konusunda da söz sahibi olabilmelidir. Büyük kuruluşlar değil bireyler bu işe yön vermesi gerekir.

Neyse siz bu durumu çok daha güzel açıklayan iki link verip yazıyı tamalayayım.

5 Reasons Why Facebook Quit Day Was a Flop (Social Media Today)

Quit Facebook Day Falls Flat (Mashable) (Anketi inceleyiniz insanların Facebook'a tam olarak güvenmediği ve hala ondan vazgeçemediği sonucunu çıkartabilirsiniz nasıl mı? Faceook Quit Day sonuçları ile anket oranlarını karşılaştırınız)

Quit Facebook Day Sitesi

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası