18 Temmuz 2010 Pazar

Aşk-ı Memnu, Sansür ve Trend

Dün Taksim'de sansüre karşı yürüyüş yapıldı. 1000 civarı kişi katıldı. Bir kaç Tv kanalı ve gazete bu konuyu haber yaptı, yayınladı. Ben konum ve internet bağlantısı kullanamadığımdan dolayı ne çevrim içi ne de çevrim dışı bir destekte bulunamadım. Tamam 1000 kişi toplandı Taksim'e çıktı güzel şeyler anlatıldı yapıldı. Bu iş yapılırken insanların kafasında bir çita belirlenmişti sanki "Konuyu Twitter trendi yapalım".

Sanırım bu durum kafada belirlenirken bir şey unutulmuştu. Sansür "iyi bir şeymiş" gibi algılanıyordu. Google krizinden sonra insanlar biraz yönlendirmelerle, biraz sansür karşıtı olan kişilerin fevri hareketlerine maruz kalarak kendilerine bir taraf belirlemişti. Zaten statükoyu seven millet "devlet ne derse o olur"u kabullenmişti.

Twitter'da basit bir eleştiri yazdım pek bir tepki gelmedi ki pazar sabahı olmasından dolayı olsa gerek. Eleştirim şuydu "#sansur konusunu trend yapamayan kullanıcı ile aşkı memnuyu trend yapan aynı kullanıcı".  Aslında bu bir soruydu aynı zamanda Gerçekten Sansür konusunu trend yapamayan kullanıcı ile Aşk-ı Memnu'yu trend yapan kullanıcı aynı mıydı?

Aşk-ı Memnu'yu seyreden seyretmeyen herkes bir şekilde bu konu hakkında konuşmuştu. Çünkü konu yumuşaktı espri yapmak kolaydı. Bir anda Aşk-ı Memnu trend olmuştu. Şaşmamak lazım ben izlememe rağmen 3-4 tweet yazdım konu hakkında evet alet oldum herkes kadar benim de katkım vardı.

Aşk-ı Memnu Neden Trend Oldu da Sansür Olamadı?

Bu soruyu kendime soruyorum iki gündür. Sansür'ün Akp karşıtlığı olarak algılanmasında mıydı sorun acaba. Öyle olsa peki neden "Recep Bey" trend olmuştu. Demek ki Twitter'a Akpli çoğunluk hakim değildi. Hakim olmadığını anladık ama halen siyasi olarak bir algı olduğu da açıktı. Belki ben böyle anlamak istiyordum durumu. Çok karmaşık bir durum buradan bir cevap alamayacağımız belliydi..

Peki temel neden neydi ? Neden şuydu sanırım sansürü kanıksanmıştı kullanıcılar tunnel kullanıyordu navige kullanıyordu sansürü geçiyordu. Nasıl olsa kalkmayacak bari etrafından dolaşalım durumuna gelmişti.

30 milyon internet kullanıcısının olduğu bir memlekette sansür hakkında bu kadar az konuşuluyorsa bu durumu demek ki çoğunluğu oluşturan "ortalama kullanıcıya" durumun vahametini anlatamamışız demektir. Sansürün bizim yararımıza olmadığını  ilerleyen günlerde bize vereceği zararları anlatmalıyız. Ama sade ve herkesin anlayacağı şekilde gidip hukuktan mezun olanların anlayacağı şekilde değil yoldan geçen teyzenin amcanın anlayacağı gibi. Eminim bir çok kişi bu durumu anlayacak darbe yıllarını yaşayan insanların baskının ne olduğu benden iyi anlayacağını biliyorum.

Boş konuşmak istemiyorum kafa yoranlar var bu konuda, elbette benim yukarıda yazdıklarımı çoktan görüp çözüm üretmişlerdir.

Sansür konusuna kafa yoran adamların sitesi buradan Sansüre Sansür  

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası