29 Temmuz 2010 Perşembe

Beko 2010 Facebook Sayfası

Bu yaz basketbol severler basketbola doyacaklar.(Hastayım böyle klişe cümleler kurmaya) Dünya şampiyonası ülkemizde. Fırsat bulan herkes gitmeye çalışacak büyük ihtimal. neyse basketbol yazıları için yan taraftan Maliano'ya ulaşın, oradan okuyun boş boş konuşmayayım ben burada.

 
Sosyal medya bu sene böyle büyük turnuvalarda büyük rol oynadı. Dünya Kupası Twitter'da trendlerden hiç aşağıya inmedi. Zaten Dünya Kupası boyunca burada da sık sık yazdım. Artık başka bir sporun, başka bir büyük turnuvası yaklaşıyor. Ülkemizde olunca biraz daha heyecanla karşılıyoruz tabii.

Dünya Kupasının sponsorlara sosyal medya etkisini şurada yazmıştım. Bu turnuva ülkemizde olunca bizimde ülkemizden sponsorlar çıkıyor ve bu işin tanıtım kabiliyetlerinden yararlanmak istiyorlar. Sosyal medya gibi popüler bir mecrada ortalıkta olunca onu da kullanmak istiyorlar.

Bu mecrayı iyi olarak kullanacağını düşündüğüm bir marka bu işe girince burada az da olsa değinmek istedim. Aslında Facebook sayfalarının reklamlarını tvde görmemiş olsaydım yazmazdım(malum Facebook sayfasının reklamını tvde yapmak pek olan bir şey değil ülkemizde). Bu marka Beko markası. Facebook sayfalarının reklamını tvde yapmak bizim ülkemiz için "halen" cesur bir hamle.


Gelelim Facebook sayfasına. Moderasyonu iyi yapılan, güncel hem İngilizce hem Türkçe haber girilen bir sayfa. Temiz bir tasarıma sahip landing pageleri var. Bu page üzerinden galerilere ve oyunlara ulaşmak mümkün fakat bu yönergelerin dil karmaşası yaşadığını söyleyebilirim. Landing Page açılışında büyük punto ile "Beko Proudly Present ... "devam eden bir yazı var. Diğer tarafta ise her şey Türkçe yapılmış. Ama bu ilerleyen günlerde düzenlenir diye umuyorum. Belki sayfayı  Beko yerel olarak konumlandırmıştır bilemiyorum. Bu yazıyı yazarken 100 kişi daha katıldı sayfaya onu belirtelim(30 dakika sürdü). 100 bin kişi toplanabilirse sayfaya büyük başarı olur.

Turnuva iki Facebook üzerinden oynanabilen oyun yapılmış. Bir bilgi yarışması bir serbest atış oyunu. Serbest atış oyunu iyi bir eğlencelik olabilir denemekte fayda var. Aynı zamanda sayfadan Fikstüre, gruplara, takım bilgilerine, ekran koruyucu ve duvar kağıtlarına ve bir turnuva geri sayım uygulamasına ulaşabilirsiniz. Geri sayım uygulaması hoş olmuş. Bu sayaç bir widget olarak alınabilseydi güzel olurdu. Beko'nun hazırladığı web sitesinde de bulamadım.

Son olarak bu tarz büyük turnuvalar her markanın sosyal medya kampanyaları için biçilmiş kaftan. İlerleyen günlerde başka bu tarz uygulamalar görürsem sizlerle paylaşacağım.
 
Not: Bogut'u niye kullandığımı açıklayayım hemen en komiğime giden duvar kağıdı olduğu için olsa gerek. Yoksa nedense adamı pek sevmiyorum. Bir bu bir Ibra.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası