28 Temmuz 2010 Çarşamba

Tellywood : Tv yapımcısının hikayesi


 Sosyal oyun kavramı herkesin içinde olduğu bir kavram. Ülkemizden de bu konuda işler çıkmaya başladı yavaş yavaş geçmişte bu konuda bir şeyler yazdım. Bu sefer Tellywood adlı Facebook oyunu hakkında bir şeyler yazacağım.

Genellikle sosyal oyunlara pek takılmadığım için burada bilmediğim oyunlara hakkında ahkam kesmek istemiyorum. Fakat bu oyunu 1 haftadır oynuyorum. Güzelce inceleme şansı buldum. Eksilerini artılarını yazacağım. Beta versiyonu olduğunu unutmayalım, muhtemelen olan hatalarda düzelecek ilerleyen günlerde.

Oyun bir çok sosyal oyuna göre hızlı ilerlemesi beni çekti. Normal şartlarda sosyal oyunları oynanayamamamın nedeni ağır ilerleyen oyunlar olması. Bu oyun diğer oyunlara göre biraz daha hızlı gidiyor.



Oyunun oynanışını kısaca anlatayım. Oyunda bir Tv yapımcısını canlandırıyoruz. Oyun başlarken Tv için hangi programı yapacağını seçip onun üzerinden ilerliyoruz. Talk Show, Hastane Dizisi, Bilim Kurgu vs gibi program tiplerinden birini seçerek ilerliyoruz oyunda.

Seçtiğimiz programı gün geçtikçe geliştirebiliyoruz. İlk başlarken sadece stüdyo ve montaj odanız varken ilerleyen günlerde makyaj, kıyafet ve özel efekt gibi departmanlar ekleyebiliyorsunuz..

Her çektiğiniz bölüm sonunda bir izleyici sayısına ulaşıyorsunuz ve buna göre bir gelir elde ediyorsunuz. Program yapımcılığı ile ilgilenirken oyuncuların mental durumlarını yüksek tutmak için stüdyo içine çeşitli dekoratif şeyler ekliyorsunuz. Hot Dog büfesi ya da dondurma kamyonu bu seçenekler içinde olan şeylerden. Tabii daha farklı şeyler alabilmek için "Facebook Credits" mekanizmasını kullanıyorsunuz.
 

 Oyun içinde olan Tv şeklinde olan butona tıkladığınızda ise indirimde olan ürünlerden haber veriyor. Bu güzel bir ayrıntı.

Kötü olan yanı ise hızlı bir oyun olmasına rağmen programları yayınlama için kullanılan değerleme ürünlerinin çabuk dolmaması. Her uydu anteninin yenilenme süresi 15 dakika bu süre sosyal oyun oynamaya alışık insanlar için iyi fakat benim gibi biraz sıkıntılı insanlar için uzun bir süre.

Oyun beta olduğu için bir süre sonra rutin şeyler yaptığınızı düşünebilirsiniz ilerleyen günlerde bu konuda farklı şeylerde yapılabilir. Oyunun krize girme gibi bir sorunu yok. Bir yerde takılıp ben ne yapacağım diye düşünmüyorsunuz. Muhtemelen yine bu durumu beta olmasına bağlıyorum. Oyun daha geliştikçe daha da zorlaşacak.

İlk günlerde Facebook Credits ile bir sorun yaşanmıştı bugün o sorunu çözüm oyunda harcadığımız miktarı geri verdiler. (Facebook Credits'e para harcayan adam gözüyle bakmayın bir oyunda hediye vermişlerdi onları kullandım:)
 
Oyunu yapanın kim olduğunu öğrenemedim ne yazık ki . Sanırım Ubisoft oyunun sahibi. Tam emin değilim. Kim olduğun bilgisi inci saldırısına uğramış. Bütün oyun geliştiricileri inci olmuş. Bu oyun eğer Ubisoft oyunu ise Ubisoft'un ilk Facebook oyunu olacak kendisi. İnternet sitelerinde Facebook Platform açık fakat şu an içinde bir oyun görünmüyor muhtemelen Beta olduğundan böyle. Bu yazdığım tahmin elbette kim olduğunu yakında öğreniriz.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası