18 Ağustos 2010 Çarşamba

Bunları paylaşasım var # 36


Old Spice'ın yaptığı süper mega sosyal medya çılgınlığını yazmıştım. Know Your Meme bu çılgınlığın nasıl ilerlediği hakkında güzel bir infografik yayınlamış. Eski(sosyal medya çıktı çıkalı eskinin tanımı değişti trendler birden değişiyor bu senenin en çılgın olayından "eski" diye bahsedebiliyoruz) bir grafik olsa da işin nasıl yapıldığını anlamamız ve ve etkili noktaları analiz etmemiz için incelemek gerekiyor.

Kampanyanın bilinirliğini sağlayan videolar ünlüler için çekilenler olsa da normal kullanıcılara(low profile) gönderilen videolar toplamda en çok izlenen videolar. Bir diğer dikkat çekici nokta ise sosyal medyada öncü olan kişilere gönderilen videoların aslında o kadar çok izlenmediği de. Bu iyi veya kötü olarak yorumlamak değil amacım sadece Abd'de bile halen sosyal medya ünlüleri o kadar etkili bir takipçi kitlesi oluşturamamış hatta geleneksel medya ünlülerin yanlarına yaklaşamamış bile.

Bu bloggerların etkisini tartışmaya açan bir nokta olabilir. Elbette işin yayılmasında çok önemli etkileri olsa da insanlar onlar ile pek ilgilenmediği, paylaştığı ve yazdığı şeylerle ilgilendiğini ortaya atabiliriz(hatta içerik kraldır çıkarımı yaparım tutmayın beni). Kim olduğumuz değil ne yazdığımız önemli sanırım.(tabii bu bana hala neden blogumda en çok okunana sayfalardan birinin Hakkımda sayfası olduğunu açıklamıyor)

Hem sosyal medya hem de geleneksel medyada ünlü olabilen birilerini yakalarsanız eğer yapılan kampanyanın aslında iki yönlü olabileceğini görüyoruz. Alyssa Milano gibi.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası