24 Ağustos 2010 Salı

Bunları paylaşasım var # 37

Sosyal medya araçlarını kullanarak küçük işletmelerin de çok başarılı olabileceğini hep söylerim yazarım burada. Bu başarıyı yakalamak için ne gibi ölçütlere dikkat etmenin gerekli olduğunu listelemiş Glen Stansberry ,5 Site Metrics Every Small Business Should Track başlıklı yazısında. Bu ölçütleri gerçeklemek için Google Analytics'in yeteceğini söylüyor.  Analytics üzerinde "Hedefler" sekmesine yoğunlaşıyor liste dolayısıyla Adwords sistemide de biraz göz kırpıyor.

Bu ölçütler şunlar;

1-Conversions (Dönüşümler Hedefler sekmesine girdiğinizde )

2-Referrers (Sizi öneren siteler; tam çevirisi aklıma gelmedi.)

3-Bounce rate (Hemen çıkma oranı)

4-Goal path and goal abandonment funnel (Hedef Yolu ve Hedef Yolu hunisi tanımlayınız. Google Analytics'te Hedefler kısmını kurcalayın diyor yani :))

5-Search keywords (Anahtar kelimeler)

Yazı büyük küçük bütün işletmeler için Google Analytics ile nasıl verimli bir geri dönüş sağlanabileceğini ufak ipuçları ile anlatıyor. Yukarıda verilen ölçütlerin incelenmesi ve analiz edilmesi gerekli olduğu söylüyor.

Not: Adwors ve Analytics hakkında da azıcık konuştuk ama haddimiz olmayarak hatalı bir şey söylediysek affola.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası