19 Ağustos 2010 Perşembe

Facebook Yerler

 Bu konuyu aslında yazmayacaktım gece 2 gibi, birden bütün büyük bloglardan Facebook Places haberleri dökülmeye başlayınca, kısa da olsa "Facebook Yerler" konusuna girmek gerekli olduğunu fark ettim.

Facebook konum işe girdi ve diğer servisler ile entegre çalışacağını duyurdu. Foursquare gibi nispeten eğlenceli bir servisin bile zar zor kullanıldığı ülkemizde sadece Facebook'ta yerini belirtmek ne kadar tutar ya da Facebook sadece yer belirtme ile mi kalır bu işi nerelere götürür göreceğiz. Asıl bu işi nereye götürebileceğini görmek eğlenceli olacak. Facebook kullanma alışkanlığının getirdiği bir güç ile kullanılacak bu açık.

Bu yeni servisle birlikte pazarlamacı arkadaşların gözlerinde olan "konum işinde artık para kazanacağız parıltısını" görmek mümkün. Nasıl para kazanacakları ise artık pazarlamacı arkadaşların becerisi.

Burada 1 milyon kez söylediğim küçük işletmelerin Facebook kullanmalarının yararları konusuna farklı bir yön vereceği de aşikar bu gelişmenin. Zaten bir çok kez yapılan "Happy Hour" etkinlikleri daha etkili olacak belli oldu.

En azından yapılan check-in analizleri(tamam adam görüyordur tabi kaç kişinin gelip gittiğini fakat anlamlı verilerle daha kesin sonuçlar çıkabilir) ile "happy hour" etkinlikleri ölü saatleri canlandırabilecek. Facebook bu konum işi ile birlikte işletme sahiplerinin daha çok Facebook kullanmasını istiyor(herhalde isteyecek:)). Herkes işletmecinin kendi sayfasına sahip çıkmasını istiyor. Techcrunch'ın şu yazısında belirtildiği gibi yerel reklamcıların işe adapte olması gerekli. Bir çok işletmenin bu duruma adeta olması gerektiğini savunuyor.

Son olarak ; ben mesafemi korumaya devam edeceğim konum servislerine karşı lakin bu işin içine Facebook'ta girmişse benim çok uzak durmamam gerekiyor bir çok kişi gibi. Bu konu işin en güzel yazılardan birisi de Hasan Başusta'nın şu yazısı.. Bana göre çok daha pozitif bir yazı. Hem sektör profesyonellerinden bakış için doğru bir adres. Diğer bir güzel yazı ise RWW'in yazısı. O yazıda dikkat çekici nokta ise "A lot of attractive possibilities open up when users share location data" cümlesinde.

Places daha yeni bir servis şimdilik Türkiye'de aktif değil, ilerleyen günlerde yapılan kampanyalarda adını duracağız. "İlk Facebook Yerler kampanyası" diye muhtemelen.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası