28 Ağustos 2010 Cumartesi

Fiba 2010 Sponsorları ve Sosyal Medya


Dünya basketbol şampiyonası bugün başladı. Dün akşam açılış töreni vardı. Ben de şampiyonaya özel sosyal medya üzerinden de ilerleyen kampanyaları ve şampiyonaya özel açılan Facebook sayfalarını listeleyeyim dedim.

Garanti 12 Dev Adam Facebook Fan Sayfası :  12 Dev Adam sponsorlarından olan Garanti Bankası'nın şampiyonaya özel açtığı web sitesinin fan sayfası.

My Fiba Jersey :  Fiba'nın şampiyonaya özel yaptığı Facebook uygulaması. Aynı uygulama sayfasında Fiba sayfasına da ulaşabilirsiniz. Fiba aynı zamanda Twitter hesabı FibaWorld'den de kampanya yapmış (Friendfeed'ten Serhat Uğur'a teşekkürler)

Beko 2010 : Televizyonda reklamları da dönen Beko'nun oyunlarla renklendirdiği Facebook fan sayfası. Kaan Kural ile muhabbet etme şansı yakalayabilirsiniz bu sayfa ile unutmayın.

Metro : Ömer Onan, Kaan Kural ve Murat Kosova'nın da dahil olduğu şampiyonaya özel yaptıkları "Metro Büyük Boy ile yakala" adlı oyun ile Metro'nun Facebook Fan Sayfası.

Ülker: ÜlkerFiba2010 adlı "Basketbol yorumunu paylaş, en çok RT (Retweet) edilen 3 mesajdan biri senin olsun, Ülker'den resmi FIBA tişörtü kazan" şeklinde ilerleyen sosyal medya kampanyası.

Nokia Ovi Bball App : Nokia'nın şampiyonaya özel uygulaması. Twitter'da ise #ovifiba hashtagını da kullanarak konu ile ilgili sorduğumuz sorularımızı cevaplayabiliyorlarmış.

Benim bulabildiğim sadece bu 5 kurumun yaptığı işler. Bu kurumlar bir bakıma bu yaptıkları ile sosyal medya ile iletişimine verdikleri değeri göstermiş oluyorlar. Bu tip büyük spor olayları her zaman sponsorlara iyi etki etmiştir. Bunu benim söylemem gerekmez tabii. Sosyal medya açısından olaya bakarsak;  Güney Afrika'da Mahindra Satyam'ın yakaladığı sosyal medya ivmelenmesini bu sponsorluklarla uğraşan markalarda yakalayabilir. (Bu benim iyi niyetim de olabilir elbette ve futbol ile basketbolun hedef kitlesi vs vs. diye kıvırmak istemiyorum da aslında :))

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası