27 Ağustos 2010 Cuma

Geçen sene bu zamanlar ...



Geçen sen bu zamanlar bu blogu sadece kendi öğrendiğim şeyleri not etmek ve sosyal medya trendini "muhtemel" gireceğim işlerde doğru kullanmak için bir destek noktası olması için açmıştım. İşler pek beklediğim gibi gitmedi blog yazmaya devam ettim lakin iş konusu sarpa sardı. Bazı gittiğim iş görüşmeleri benim iş arama serüvenimi(aynı anda özgüvenimi yerle bir etti) sekteye uğrattı uzun süre hiç bir yere CV dahi göndermedim.

Bu işler olurken 1 sene 20 gün geçti ve iş arama serüvenime yeniden başlama kararı aldım. Bu kararı almaya iten şey etrafta sosyal medyaya yönelik  elemanlar için verilen ilanlar olması. Bir kaçına başvuracağım sanırım neyse.

Nereden nereye geldi iş yahu. Hatırlıyorum Social Media Jobs diye bir yazı yazmıştım. Orada örnek verdiğim işler şunlardı Social Media Director,  Social Media Marketing and Strategy, Social Engagement and Messaging Strategist . Aynen şimdi bu işler için yapılan tanımlarla iş ilanları verilmiş.

Türkiye'de verilen ilanlar Social Media Director(Successful candidate will have: 1) LinkedIn, MySpace, and/or Facebook account; 2) Twitter account with consistent, frequent updates; 3) Personal blog gibi istekleri var Abd'deki ilanın buradakilerde de yakın istekler var elbette.) tanımına uyuyor daha çok. Bir kaç tane topluluk yöneticisi ilanı var ve bence coder ilanları dışında en zor işlerden biri olduğunu bir kaç kez yazmıştım buralarda.

Bu ilanları benim gibi sosyal medya kavramını didikleyen insanlar için ve öğrendiklerini ya da diğer alanlarda aldıkları eğitimlerini  uygulayabilmeleri için bir şans. Bakalım bu şans kime gülecek? Şansımız ayağımıza gelmez biraz biz de uğraşmalıyız biliyorum. 1 senelik blog maceramı bu tarz bir şey ile süslendirmek çok farklı bir deneyim olur benim için. Tabii ilk olarak adam akıllı bir kaç başvuru maili hazırlamam lazım.

Kimse kimseye gel sen bu işi biliyorsun diyerek kolundan tutmaz. (Torpili varsa olur demeyin oğlum ben de biliyorum :) . Bana şans dileyin. Neyse hangi ilanlara başvuracağımı yazıp dilencilik yapmadım, hoş olmazdı ne benim ne de başvuracağım markanın itibar yönetimi için. En azından benim için markaya ne sanki :)

Karikatür Hubspot Blog'tan 

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası