22 Ağustos 2010 Pazar

Sorularla Sosyal Medya

Adeta TRT programı gibi bir başlık attım. Sorularla Sosyal Medya, Geze Geze Facebook, Tweet Tweet Twitter, Halktan Sesler Korosu Last Fm gider bu daha.

Benim ve muhtemelen birçok kişinin aklına takılan  sorular vardır sosyal medya hakkında. Benim ilk etapta aklıma gelenleri soru-cevap olarak yazmaya çalışacağım.

Her marka sosyal medyada aktif olmak zorunda mıdır? Sorusunu sorarak başlarsak eğer bu sorunun cevabı da şöyle olur benim için. Her marka sosyal medyada aktif kullanıcı olması gerekmeyebilir fakat sosyal medya araçlarını izlemesi her şekilde onun için avantaj sağlar. Şirket hakkında insanların fikirlerini öğrenmek için anket  düzenlemekten daha kolay bir yöntem açıkçası.
 
Sosyal medya gerçekten bedava mıdır? Maliyeti düşük olarak görünebilir lakin asla bedava değildir. İzleme için mecburen insan gücü ve bazı yazılımlar kullanmak zorundasınız. Eğer büyük işler peşindeyseniz iki yolunuz var elinizde olan pazarlama uzmanlarını buraya kanalize edip yeni bir departman oluşturacaksınız ya da yeni departmanla  uğraşmayıp işi outsource edip bir ajans ile anlaşacaksınız. Çağrı merkezleri için sıkça yapılan yöntem gibi. mantığı.

Sosyal medyada yatırımın geri dönüşü(ROI) nasıl izlenir? Bu en zor soru bunu benim cevaplamam doğru olmaz. Diyeceğim tek şey doğru hedef koyarsanız doğru geri dönüşü alırsınız.

Küçük işletmeler sosyal medya araçlarını kullanmalı mı? ROI dediğimiz şeyi en rahat gözlemleyebileceğimiz küçük işletmelerdir. En azından benim görüşüm bu. Bir çok büyük markanın alamadığı geri dönüşü, küçük bir şirket çok daha az maliyetle alabilir. Anlayın işte "Facebook Places Etkisi ve Happy Hour Kavramı"

Biz son kullanıcıya hitap etmeyen bir şirketiz biz de sosyal medyada olmalı mıyız? Bu sizin zaman ve özverinize bakar. Türkiye'de B2B olarak sosyal medyada başarılı olan bir iş duymadım. Fakat sosyal medya araçlarını şirket içi iletişim için kullanırsanız ağların farklı bir faydasını görebilirsiniz.

Sosyal medya için yapılmış en iyi kampanya hangisidir? Her kampanya iyidir yeter ki taraflar ne istediğini iyi bilsin. En iyi kampanya hedeflerini tutturmuş kampanyadır.(çok politik oldu ama öyledir bu iş zaman, para, insan gücü, network, gibi bir sürü parametreye bağlıdır)

Sosyal medya için yapılmış en kötü kampanya hangisidir? Hedeflerin doğru konulmadığı(ooo bir sürü var şimdi sayılmaz burada : p) ve yapılan kampanyanın kazananların şaibe ile anıldığı kampanyadır. (Unutmadan söyleyeyim eğer bir şekilde kampanya kazananları hakkında şaibe varsa değmeyin keyfime :)
 
Bu sorular bir şekilde bu işin içine girmeye çalışan benim gibi insanların aklına gelen sorular. Bir takipçi olarak bu soruları cevaplamaya çalıştım. (Ulen birisi çıkıp da der mi? "ulen ne narsist adam kendiyle röportaj yapmış") Elbette gerçek örnekler istiyorsanız bu konuda ciddi zaman harcamış insanlara ulaşıp onlardan faydalanmalısınız.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası