10 Eylül 2010 Cuma

Erciyes Üniversitesi ve the Frisky



Erciyes Üniversitesi ve Frisky.com  birbiriyle pek alakalı olmayan iki konu başlığı gibi duruyor değil mi? Frisky.com'um bir postu readera düşene kadar bana söyleseler ben de alaka kuramazdım.

Erciyes Üniversitesi bir araştırma yapmış. (Hep İsviçreli bilim adamları yapacak değil ya). Araştırmanın konusu Erken Boşalma ve Obezite . (Tırıvırı yapmayın, pisleşmeyin bu bilmsel bir makale blog yazısı değil). Bu araştırma ilk olarak Couriermail.au sitesinde Daily Telegraph'ın Avustralya edisyonundan aldığı belirtilerek yazılıyor. Sonrasında Salon.com bloglarından Salon.com ana sayfasına çıkıyor ve En sonunda Frisky.com'da bir blog yazısının konusu oluyor.  (Her ne kadar blog yorularında denekler hakkında makara yapılsa da :))

Frisky.com 670.bin, Salon.com ise 1.2 milyon kişinin günlük olarak takip ettiği siteler. Böyle bir siteye bir haberi yerleştirebilmek çok kolay iş değil. Elbette konu ilgi çekici elbette "sex satar" ama bunu böylesine büyük bloglara ve sitelere satabilmek o kadar da kolay değil. İçerik kaliteli ise her zaman hedefini bulur(Yahu akademik bir şey tabi olarak kaliteli olacak bunu ben söylesem ne olur söylemesem ne olur).

Hiç bir Türk üniversitesi veya ürünü veya markası veya kişisi bu bloglara daha önce haber olmamıştır. Erciyes Üniversite yaptığı bu işle akademik bir makalenin dahi viral bir şekilde yayılabileceğini göstermiş oldu.

Bu yaptıkları hem üniversitenin hem de akademisyenlerin bilinirliliğine çok şey katacağı açık. Akademik dünyada işler nasıl yürür bilmiyorum ama burada az çok bir şey söyleyebilecek kadar süredir bir şeyler yazıyorum. Erciyes Üniversitesi bir çok markanın isteyip de yapamadığı şeyi yaptı tebrikler. Yine böyle ortalıkta yayılabilecek araştırmalar bekliyoruz kendilerinden.

Site verileri Alexa.com'dan Wolfram Alpha kullanılarak alınmıştır.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası