27 Eylül 2010 Pazartesi

Seninle konuşulmaz bile

Sosyal medya özellikle Friendfeed tartışmaların sık sık yaşandığı ve çoğunlukla bir sonuca bağlanamayan bir sosyal ağdır. Bir çok konuda bir feed açılır ve bir şekilde orada tartışmanın fitilini birisi yakar ve sonsuzluğa doğru yelken açılır.

Sonsuzluğa giden feedlere dahil olmamak için yapılacak en iyi şey o feedleri uzaktan seyredip bir şeyler öğrenmeye çalışmak. Sadece elimde salt bilgi varsa bir konuda konuşuyorum. Bir google araması yapmadan gelip bana "hatalısın sen" diyebilecek adamlardan uzaklaşıyorum. Bazı konularda açılan hiç bir feedi gözlemlemiyorum bile. İşte bu konular şunlar. Huzur istiyorsanız bence siz de uzak durun. Sıralama rastgele yapılmıştır tehlike sıralaması değildir.

1- iPhone vs.Android : İki tarafında birbirine üstünlükleri vardır elbette. İki tarafında bariz zayıflıkları vardır. Eğer hangisi üstün etrafında bir tartışmaya girerseniz ve herhangi bir tarafa aksi bir şey söylerseniz linç edilirsiniz. Yalan değil biraz araştırın.

2- GS vs. FB : Buraya yazarken bile harfleri yazarken dahi dikkat ettim. Eğer bir takımının bir harfini hatalı yazarsam bir de üstüne fanatiklerle uğraşmak durumunda kalmayayım diye.

3- Mac vs. Pc : Bu tartışma insanlık kadar eski desem kim ne diyebilir ki bana.

4- Browser Savaşları : Ben 5-6 senedir Opera kullanıcısıyım ama başkasına neden Firefox kullanıyorsun ya da neden IE ile devam ediyorsun demem. Kullanım alışkanlıkları en kral browserı bile yere serer benim gözümde, adam önüme en iyi benchmark skorlarını yıksa ben yine de bu saatten sonra değiştirmem. Bir çok kullanıcı da değiştirmez potansiyel sidik yarışlarından kaçmak için uzak durulmalıdır.

5- Friendfeed, Facebook, Twitter çok bozuldu : Kimin neyi bozduğu muallak olan bir ortamda, bu konuyu tartışmak, deli kuyu ve taş denklemine bir katsayı olarak dahil olmanızı sağlar, bırakın aksın.

6- Göç,varoş ve eğitim düzeyi : Bakınız Fazıl Say

7- Sosyal Medya Uzmanı : Ben sosyal medya uzmanıyım diye ortaya atlayanları linç etmek gibi bir huyu var sosyal ağların. Dikkat etmek lazım.

Bu listeyi daha da güncellemek lazım. Eğer itibar yönetimi ile ilgili biraz kafa yoruyorsanız ve sadece iyi bildiğiniz şeyler ile anılmak istiyorsanız bazı etiketlerden kaçınmanız lazım. Elbette bazı zamanlar memnun olduğunuzu söyleyebilirsiniz ama hemen artından gelecek olan "Neden" sorusunu cevaplayabilecekseniz söylemelisiniz.

İsterseniz paranoyak deyin isterseniz korkak, bazı kişiler yüzde yüz emin olduğunuz şeyi bile size çarpıtarak önünüze sunabilir en iyisi bu tarz konulara girmemek.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası