5 Eylül 2010 Pazar

Twitter Listeleri ve Algı


Sosyal medyada herkes kişi veya kurum fark etmez, herkes markasını biraz daha parlatmak için bir şeylere yaslanır. Kendimden örnek vereyim; ben marka algımı yönetmek için siyaset, futbol ve din konularına girmemeye çalışıyorum genellikle. Her an birinin kara listesine girebilirim ve aslında hiç alakam olmadığı halde hatalı bir etiketle ile karşılaşabilirim.

Kendimizi her ne kadar kısa bio kısmından anlatmaya çalışsak dahi bizi tanımlayan, aslında insanların bizi nasıl gördüğüdür. Ne yazık ki bu durumu herkese tek tek sorma şansımız yok ama bir çok kişiye sormadan, kullandıkları Twitter listeleri sayesinde bizi nasıl algıladıklarını belli ediyor.

Twitter listeleri hepimizi tanımlayan listelerdir. Birisi markanızı veya sizi hangi listeye eklediğini kontrol ediyor musunuz? Bilmiyorum ama ben her gün hangi listelere dahil olduğumu kontrol ederim, insanlar beni nasıl algılıyor diye.

Sosyal medya baştan aşağı algı yönetmektir(Sıkça başka şekillerde kullanılsa dahi). Misal markanız "kan emiciler" diye bir listeye girmişse ne yaparsınız? Fark etmemişseniz hiç bir şey ya da markanız için "onsuz olmaz" adlı bir listedeyseniz bir şey yapamayabilirsiniz (Aslında bir teşekkür etseniz hani fena olmaz) muhtemelen bir çok marka bu şeyi gözden kaçırıyor. Bir çok kişinin de gözden kaçırmış olduğu gibi.

İnsanlar Twitter listelerine birilerini ekledi diye takip etmek zorunda değil. Bir çok kişi bu listeleri favori olayları için kullanıyor. Ben F1 pilotlarını takip etmiyorum fakat kolayca ulaşabilmek için bir listeye dahil ettim ya da Dragon's Den Uk programında olan ejderleri de takip etmesem de onların kişisel yaşamlarında bir şeyler merak ettiğim zaman bu listelerden ulaşıyorum. Yani sadece takipçilerinize değil sizi adlandıranlara da bir şeyler yapsanız fena olmaz.

Ufak bir deney yapacağım aslında çok sevdiğim 3-4 markayı "hatemark" adlı Twitter listeme ekleyeceğim ve 2-3 gün bekleyeceğim bu durumu merak edip bana ulaşan birileri olacak mı? Bakalım bu markalar sadece hesap açmakla mı yetiniyor yoksa sosyal medya ilişkilerini ciddiye mi alıyorlar? Sorun çözmeye hevesliler mi? Sadece bana "niçin böyle adlandırdınız?" sorusunu sorsunlar yeter.

Not: Eğer bir geri dönüş olursa buradan bir teşekkür yazısı yazacağım. Aman kimse bana sormasın sen kim oluyorsun koca koca markaları test ediyorsun? Hiç kimse değilim :)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası