12 Ekim 2010 Salı

Patron şirket için bir blog yapalım!



 Tabii bu "blog açalım" diyalogu böyle gelişmemiştir. Şirketler son zamanlarda blog açmaya başladılar güzel ülkemde. Bana göre her şirketin bir blogu olmalı. En azından şeffaflık için için iyi bir araç olabilir bloglar. Bir çok müşterisi ile çevrim içi diyaloga girmeye çekinen şirket bu işleri blog üzerinden başlatsa benim mantığıma göre daha verimli olur. Neyse bu asıl konu değil değinmek istediğim bir kurumsal blog için içerik oluşturmak nasıl olmalı? sorusuna cevap aramak. Burada amaç akıl vermek değil her zaman olduğu gibi bir şeyler öğrenmek. Bu öğrendiğim şeyleri sizin denetiminize sunmak. Eleştiriniz  bunu bekliyorum.

Bir bloga başlarken (herhangi bir blog türü için geçerli) içeriği oluşturmak için kafanızda bir takvim oluşur. Kişisel blog sahipleri daha iyi bilir bazı günler yazmak istemezsiniz o günlerde kullanılacak hazır bir içeriğiniz her zaman olur bir video bir şarkı veya bir hikaye ya da benim yaptığım gibi diğer büyük bloglardan alıntı yapmak gibi.

Ama şirket bloglarında "bugün sıkıldım yazmayım" olmamalı bana göre. Bu yüzden şirket bloglarının ciddi bir içerik takvimine veya şemasına artık ne derseniz ona ihtiyacı var.(bazen doğru kelimeyi seçmek çok zor oluyor:)) Burada yazım dilinden çok üretilen içeriğin tipi üzerine konuşmaya çalışacağım. Yazım dilinde olan samimiyet ayarı sosyal medya stratejisi başlar iken belirlenmeli. Burada dil ve blog için alan adlarına kadar herşey belirlenmiş ve içerik takvimi oluşturmaya başlandığı zaman hakkında yazıyorum.

Bir şirket blogu hele bir de şirket global bir şirket ise ayda 1 içerik girerek bu işi yürütmemeli. Kısaca blogun hakkını vermeli. Her gün yazmak çok zor olmamalı fakat haftada 4 ila 5 yazı yeterli olabilir. İçerik takvimi oluşturulurken 15 veya 30 günlük oluşturulmalı. Eğer sadece blog yazan bir kişiyi kullanacaksanız 15 gün bile uzun bir süre olabilir fakat şirket yöneticileri veya diğer uzmanlardan yazı gelecekse yazacak kişiler en az 1 hafta önceden haber verilmeli(Sonuçta blogla uğraşacak zamanı olmaz herkesin). Bu yüzden 15 veya 30 günlük bir plan yapmak ideal bir zamanlamadır. 15 veya 30 günde 10 yazı yazılacağını varsayıyorum ve içerik takvimini oluşturmaya başlıyorum.

1. Gün : Üst düzey yöneticiden bulunduğu sektör için tavsiyeler içeren bir yazı: Teknoloji sektöründe ise geleceğe dair tavsiyeler şu an olan teknolojiler şirketin planları hakkında ufak tüyolar.

2. Gün: Bulunduğunuz sektöre dair teknik elemanlarınızdan kullandığınız teknolojilere dair bir yazı dizi başlangıcı: Üretim teknolojileri programlama turizm inşaat herhangi bir konu hakkında teknik yazılar. Nasıl başlanır neler önemlidir?

3. Gün : Global bir şirketseniz eğer sponsorluk olayı girmişsinizdir sponsor olduğunuz kurumlardan haberlere yer veriniz.

4. Gün: Desteklediğiniz sosyal sorumluluk projelerini de anlatmalısınız. Kan bağışı sigara karşıtlığı gibi konulara sürekli değinmelisiniz. Eğer sadece sizin kurduğunuz bir proje ise onu burada sürekli anlatmanız yanlış anlaşılabilir onu başka bir blog ile anlatıp orada devam etmeniz daha iyi olur.(Hatta herkesin yardım etmesi gereken bu tarz olaylara yer vermek sizi bir anda şovmen olarak nitelendirilmenize sebep olabilir dikkatli olunuz. Burada önemli olan blogtan sorumlu kişileri anlatım dili. Şov yapar gibi anlatmamak lazım . Sağ elinizin verdiğini sol eliniz görmesin der eskiler)

5. Gün : Şirket içi sosyal aktivitelere yer verin. Şirket içi iletişimi için önemli bir adım olacak. Takım olamaya giderek bir adım daha atmış olacaksınız.

6. Gün : Kurumsal müşterilerinize yer verin. Onlardan sizin hakkında ne düşündüklerini yazmalarını veya sizin yaptığınız işlerin ne gibi yararlar sağladığını anlatmalarını sağlayınız. (Don Draper der ; Bana geldiğim yerde kendimi anlatmamın kabalık olduğu öğretilmişti. Sezon 4 Bölüm 1 Ad Age muhabirinin sorusuna verdiği cevap)

7. Gün : Sokağa çıkın müşterilerinizi konuşturun.

8. Gün : Eski çalışanlarınızdan birisiyle bir videoblog. Oturun ve bunca sene burada neden çalıştığını sorun en kötü ihtimal 5 dakikalık bir videonuz olacak. Daha uzunu sosyal medya insanı için çok uzun. (Tabii benim burada yazdığım gibi yazmayın)

9. Gün : Yine teknik bir konu hakkında teknik bir makale yazmalarını isteyiniz. Bunu ilk hafta olduğunu varsaydığım için yine bir konu bu sefer pazarlamaya giriş hakkında bir makale yazabilirler.

10. Gün : Sıkça sorulan sorulara cevap yayınlayın. Elbette şirketinizin web sitesinde böyle bir bölüm var fakat bu sefer sosyal ağlardan gelen soruları cevaplayınız.  

*** Her yeni çıkacak ürününüz hakkında da bir yazı da yazabilirsiniz ya da ayda 2 yazı ile gelecek ürünlerin müjdeleyebilirsiniz bu size kalmış. Bu blog sizin ve amaç işinizi daha iyi anlatmak ise neden olmasın? Yazılacak her konu yine de size kalmış.

Son olarak her sektöre göre bu içerik düzenleme işi farklılaşabilir ve geliştirilebilir. Bana kalsa her gün için ayrı içerik geliştirmemiz gereklidir derim. Şirket göre bu her gün günde 2, 3 veya 4'e dahi çıkabilir. Burada bir blogger ile anlaşmanız size avantaj kazandırır. Her yazıyı düzenlemede ve kategorize etme işlerinde size epey yardımcı olabilir. Zaten bu takvimi de bir bloggerın hazırlaması lazım değil mi? Doğru bloggerı seçerse şirket süper yararlı bir blog ortaya çıkar ya da bloggerı kendi içinden çıkartabilir Marriot'un yaptığı gibi Ceo'ya blog yazdırırsınız. Belki Dell veya Intel gibi zaten sosyal medya içli dışlı olan bir markasınızdır.

Çok uzun yazdım yahu ben bile ikinciye okurken üşendim kusura bakmayınız.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası