20 Ekim 2010 Çarşamba

Sosyal Medyacı Arıyoruz!

Bir çok ajans "sosyal medya uzmanı" arıyor. İlanlar birçok yerde bulunabilir. Bigumigu iş ilanları listesine bir göz atabilirsiniz örneğin. "Sosyal medya uzmanı" zaten tartışılan bir konu olduğundan olsa gerek sosyal medya uzmanı arayan kişilerin ilanları da tartışılıyor. İlanlara herkes bir şey söylüyor zaten sosyal medya uzmanı olmak kolay bir şey olduğunu öğrendim. İki fan sayfası bir Twitter iş tamamdır. Şakası bir yana yurt dışında bu sosyal medyacı arama işleri nasıl oluyor bir göz atalım. İlanları nasıl yazıyorlar hangi özelliklere dikkat çekiyorlar.

Bir çok örneği inceledim ve hangi özelliklere dikkat çektiklerini anlamaya çalıştım şimdi bunları sıralayalım. Burada yazacaklarım, bana dikkat çekici gelen özellikler. Yani böyle olsun demiyorum el oğlu bunlara dikkat çekmiş bir göz adın derim.

*Özellikle ilanlarda sosyal medya kavramının neresinde çalışacaklarını belirtiyorlar. Social Media Analyst,     Marketing and Social Media Manager, Social Media / Online Community Lead, Digital/Social Media Strategist gibi örnekler var. Analizse analiz, pazarlama ise pazarlama, iletişimse iletişim. Elbette Social Media Specialist ve Social Media Expert belirtiliyor ve bu ilanlarda yine hangi alanın içinde olduklarını not ediyorlar.

*Detaycı olmak : İncelediğim bir çok ilanda öne çıkartılan bir özellik. Detaylar bir çok kez bir çok kişinin canını nasıl yaktığını biliyoruz. Sosyal medyada fail sever kişilerin yakaladığı yer her zaman detaylar oluyor.

*İstatistiksel Analiz : Yine bir çok ilanda -sosyal medyanın ölçüm tarafında olmasına gerek yok- illa ki bir istatistiksel analiz yapabilme kabiliyeti arıyorlar. Çoğunluklar bunu konuda bilgi düzeyini de belirtiyorlar.

*Takım oyuncusu olmak: Sosyal medyanın yönetilmesinin aslında bir takım oyunu olduğunu sürekli hatırlatıyorlar.

*Bloggerlar ile organik bağ: Sosyal medya işleri yürütecek kişilerin bloggerlar ile bağlantıları olmasını istiyorlar ve bu bağlantıların organik ya da ilanlarda olduğu gibi yazayım para ödemeye gerek kalmadan bir şeyler yaptırabilme (artık ne olur bilmiyorum :)) kabiliyetine sahip olması gerektiğini belirtiyorlar.

*Sosyal medya takip araçlarını kullanma becerisi : Şirketler daha çok belli bir tecrübe edinmiş insanları arıyorlarsa özellikle hangi sosyal medya takip araçlarını kullandıklarını belirtiyorlar ki geldiği zaman öğrenme sürecini çabuk geçsinler istiyorlar.

Benim dikkatimi çeken ilanlar bunlar oldu açıkçası. Elbette insan kaynakları konusu ile ilgilenen arkadaşlar yazsalar daha bilgilendirici olabilir.

Aşağıda olan linklerde olan ilanları inceledim. İncelediğim ilanlar arasında Dell, Fox, E! gibi büyük isimlerde vardı. Linklere tıklayıp siz de benim yazdıklarımdan daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz.

Jobs In Social Media (Jobamatic)
Social Media Jobs 
Mashable Jobs

Not: Şimdiye kadar şu linkte olduğu kadar detaylı bir iş ilanı görmediğimi de belirtirim. İlan stajyer ilanı unutmadan söyleyeyim.

Not 2: Blogger şu görsel sorununu çözmedi gitti yahu :)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası