25 Kasım 2010 Perşembe

Bu yöntem doğru değil sanki!

Çok kısa bir yazı yazacağım. Sadece bana garip gelen bir konuya değinip geçeceğim. Nedenini sorgulamayacağım. Ama sonuçlarını sorgulayabilirim. Konuya gelelim uzatmayalım.

Bir çok marka ajanslar aracılığıyla bloggerlara yönelik etkinlikler düzenliyor. Bloggerlar etkinliklerde edindikleri izlenimleri(etkileyici bir şeyler varsa elbette) bloglarına not ediyorlar. Buraya kadar herşey normal. İki tarafta beklenti için marka ve bloggler. Marka adının internette adının geçmesi için blogger ise eğlenmek, öğrenmek vesaire için orada buluşuyorlar. Bir de bu buluşmayı gerçekleyen ajanslar var orada  (bana göre öyle bir iş yapacaklar ortada ajansın parmağı olduğu görünmeyecek.)

Neyse etkinlik düzenlendiği zaman nedense bir çok blogger yazılarında "şu ajanstan şu kişiye de teşekkür ederim çok güzel bir etkinlikti" demeyi es geçmiyor. Bu durum bana sürekli ters geliyor ortada bir marka etkinliği ve markanın cebinden çıkan para ile gerçekleşen bir etkinlik var fakat çoğu zaman ajansların ismi marka ile aynı veya daha yüksek seviyede seslendiriliyor. Burada elbette bir karşılıklı kazanç olacak ama neden marka kendi etkinliğinde ajansların isimlerinin kendi isminden aynı ve daha çok sesle zikredilmesine ses çıkarmıyor?  Hatta bu yazıyı yazmadan önce okuduğum 10 kadar yazıda bunun böyle olduğunu söyleyebilirim(tamamı farklı bloglar). Bazılarında ajansın ismi markadan bile fazla anılıyordu. (ya link istemeyin, Google kullanın. Beni sosyal lince uğratmayın şimdi orada burada)

Şunu da düşündüm "abi ben çok içindeyim işin belki ondan böyle oluyordur" Ne yazık ki öyle olmadığını anlamamı sağlayan şey yurtdışında yapılan süper işlerin ajanslarını ararken zorlanmam.. Orada yazılan tek şey "thanks to the organizers and all the great people I met there" . Bir yerde bir hata var, işin galiba tahmin ettiğim kadar içinde olmadığım için olsa gerek, anlayamıyorum. Neyse bir bilen varsa söylesin. ("Organizer" kim onu bulamadım yazıda gözümden kaçtı belki, sonra arayınca bir şey çıkartamadım. Yurt dışında blogger etkinlikleri o kadar revaçta olmadığını tekrar fark ettim, bu yazıyı yazmak için yaptığım araştırmada)

Ajansların ismi anılacak ama  kendininmiş gibi etkinlik düzenlediğinde değil gerçekten başarılı bir iş yaptığında veya ödül aldıklarında(ödül, jüri, taraf bilmem ne işi benim işim değil). Ajanslar artık blogger etkinliklerini sadece kendilerinin başarısıymış gibi kullanmasın arkadaş. Blogger etkinliği düzenlerken ajans kendi cebinden para çıkartmış tavrı takınmasın, bloggerlar da bu durumu anlasın "etkinlik ajansın değil, markanındır". Amaç marka ve blogları yakınlaştırmaksa sanırım bu yöntem doğru yöntem değil.

Not: Bu yazının kimseyi rahatsız edeceğini düşünmüyorum. Bir çok kişi bunun farkındadır belki de ajans çalışanlarını tanıdığı için ses çıkartmıyordur, bilmiyorum. ( neyse zaten okunmuyorum fazla rahatım, istediğim gibi sallıyorum ajanslara, markalara, bloggerlara hayat bana güzel :)

Not: Bir yabancı örnek ile piyasayı salladın attın eleştirisine katılmıyorum zaten başka adam akıllı bizim bildiğimiz gibi blogger etkinliği bulamadım yurt dışında.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası