3 Kasım 2010 Çarşamba

Bunları paylaşasım var # 45

Hani bir soru var yar ya herkesin kafasında "sosyal medyaya yatırım yapsak geri dönüşü nasıl ne zaman alırız?" İşte bu soruya nasıl cevap verilir konusunu bir örneği göstererek anlamaya çalışıyorum.

Bizim ülkemizde sosyal medyaya yatırım yapan markalar ajanslar ile anlaşır. Sosyal medyada artık ne yapılacaksa yapılır, sonrasında ortaya bir bilanço çıkar. Bu bilanço sır gibi saklanır, ister "ticari sır" deyin isterseniz "stratejik menfaatlerin korunması" deyin ya da kötü niyetli olup "ya bir şey başaramadılar neyini açıklayacaklar" deyin. Bunları demek hakkınız bunları cevaplamak da ajansların ve markaların yapabileceği şey elbette.

İşte bu durum için güzel bir örnek vermiş All Facebook sitesi. Her şeyin ortaya döküldüğü bir örnek. Yerel bir otelin Facebook üzerine yaptığı çalışmayı anlatmış(Case Study işte :)). Ne kadar harcamış ne kadar geri dönüş almış hepsini yazmışlar. Facebook fan sayfasına girilen içeriklere verilen reaksiyonlarına kadar süper bir çalışma yapmışlar. Hem turizmcilere hem de sosyal medyaya girecek herkese güzel bir örnek olması için okumanızı tavsiye ederim.

How We Got 3,000 Vacation Rental Facebook Fans In 23 Days 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası