30 Kasım 2010 Salı

Fan ol, Fan ol, Fan ol

Reklam amaçlı yapılan Facebook oyunlarını biliyorsunuz. Mikro sitelerde olan oyunların Facebook'a entegre edilip insanlardan ekstra bilgi yazmalarını istemeden oynamamızı sağlayan oyunlar bu reklam oyunlar. Bu oyunların diğer Facebook oyunlarında bir farklılığı  uzun soluklu olmaması herkesin bildiği gibi. Kampanya süresince var olup ondan sonra bir yerde çürümeye bırakılır oyunlar.

Bu oyunların bir amacı da markaların Facebook fan sayfalarının üye sayılarını artırmaya yönelik olmaları. (Buradan gelen fanın faydasını veya kendin markaya ne kadar yakın bulduğu konusunu bilemiyorum artık bir şeyler yazacağım aşağıda).

Neyse bugün bir marka oyunu ile karşılaştım yine ne yazık ki beni cidden rahatsız eden bir şey vardı. Şöyle ; marka oyununa(Advergame filan da diyorlar ama gerek yok reklamcı ağzı yapmaya) sosyal ağlardan önüme düşen link ile ulaştım. Oyunu oynayıp buraya yazmaktı niyetim. Genellikle fazla yapılmayan bir şey olduğu için değişik gelmişti. Fakat oyuna ulaşmak için önce "beğenin, sonra oynayın" * telkini ile karşılaşınca oyunu oynamadan çıktım.

Yukarıda da yazdığım gibi bu oyunlar kampanyaları duyurmak ve fan sayılarını arttırmak için yapılır. Oyun iyiyse sonunda bir ödül varsa kullanıcı oyunu oynar  ödül için bile olsa oyundan zevk alırsa sayfayı "kendi isteği ile" beğenir ve "birinci düzey" bir fan olur (bunu şimdi uydurdum, isteyerek üye olan fakat aktif olmayan anlamında :- ).

Eğer yukarıda* olduğu gibi olursa insanlar, hadi bütün insanları geçtim ben ne anlarım bu durumdan? Oyunda ödül var, sen bizi sevdiğin için bizim fanımız olmayacaksın ödül var diye fanımız olacaksın nasıl olsa, hem eğer fanımız değilsen sana neden ödül verelim? Hele bir fanımız ol kelle sayısını bulalım markaya mahcup olmayalım ondan sonra oyunu oynarsan oyna sen bilirsin ama fanımız olmayı unutma sakın ha!

Belki biraz abarttım ama bu şekilde gelecek fanların markaya ne faydası var? Forwardlanmiş maillerden toplanan mail adreslerini toplar gibi Facebook fanı toplamanın ne gereği var? Fan sayısı önemlidir fakat sizi sevdiği için fan olanlar daha önemlidir. Bu fanlar gelecekte marka avukatlığına soyunacak fanlar olacak. Keşke böyle ufak oyunlara başvurmasa insanlar. Zaten iyi bir oyun yapmışsanız bu oyun sonunda bir de ödül veriyorsanız insanların markanın fanı olması için minimum yeterli nedeni vermişsinizdir, fazlası ile uğraşmayın. 1000 tane gerçek fan ile neler yapılabileceğini bu kampanyaları düzenleyenler benden daha iyi biliyorlar.

Not 1: Markayı söylemeyeceğim zaten gözünüzün önüne düşer. Bu yüzde yüz yanlıştır diyemiyorum aslında bir kaç kez yabancı fan sayfalarında böyle uygulamalar gördüm. Bir de 25 en fazla fana sahip sayfada da böyle bir uygulama  yok. Yani gri bölgede aslında, bu uygulama bana ders geldi sadece. Bu yazdıklarım şahsi düşüncelerim elbette. Bu dediğim kampanya delicesine bir başarı yakalar en kalabalık fan sayfasına ulaşır ama benim düşüncem değişmez böylesine ufak ayak oyunlarına gerek yok.

Not 2: İsim veya marka vererek hedef göstermek istemedim. Sadece bana ters geliyor böyle şeyler.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası