21 Aralık 2010 Salı

Facebook Friend Visualization

 Hatırlarsınız bir kaç gün önce Facebook mühendislerinden birisi 10 milyon arkadaşı olan birinin birbirleri ile olan bağlantılarını gösteren bir görsel düzenlemişti. Visualizing Friendships adında bir çalışma idi. Bir benzerini ben yapmaya çalıştım. Biraz paint ile yapılmış gibi oldu ne yazık ki tasarımcılık yeteneğim olmadığı ve 10 milyon veriyi işleyecek,ulaşacak, görselleştirecek teknik yeterliliğim olmadığından kendi arkadaş listemin kendi aralarından bağlantılarından oluşan aşağıda olan görseli oluşturdum. (Çok fena paint işi gibi duruyor ne yazık ki daha iyisini yapmaya çalışacağım daha çok veri ile)


















Nasıl oluşturduğumu kısaca anlatayım.

1- Netvizz ile Facebook arkadaş bilgilerimi gdf uzantılı bir dosya olarak indirdim.

2- Bu dosya üzerine arkadaşlarımın yaşadığı şehirlerinin enlem ve boylamlarını ekledim. GEO Layout algoritması için enlem ve boylam bilgilerinin girilmiş olması lazım.

3- Dosyanın son halini Gephi'nin GEO Layout algoritması ile işletim. GEO Layout algoritması noktaların dünya üzerinde olan yerini enlem ve boylamlar ile ayarlayan bir algoritma.

4- Gephi çıktısı üzerinde paint gibi olan düzenlemeleri INKSPACE ile yaptım. Düzenleme dediğim işte başlık, blogun adı, düğümlerin adı, bağlantıların daha net görünmesi için arka plan rengi gibi ıvır zıvırlar.

SOn olarak bu görseli harita üzerine yerleştirmek isterdim fakat adam akıllı bir tane güzel bedava Türkiye haritası vektörü bulamadım . Neyse fena olmadı hani. Paint gibi olmasını ise idare edin zaten tasarımcı değilim elden gelen bu.

Not: İsim olmadı gibi ama bir benzer uygulamada da böyle tanımlanınca fazla kurcalamadım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası