5 Aralık 2010 Pazar

Filmler için fan sayfaları

Büyük bütçeli sinema filmleri her zaman büyük sosyal medya kampanyaları başlatır. Jan janlı siteler, fan sayfaları kampanyalar bir sürü ıvır zıvır. Hele bir de seri olarak sürüp 1-2-3 diye gidecekse daha etkili işler yapmaya çalışılır. Örneğin Tron Legacy 1982 versiyonu zaten kült bir yapım olan bu film için burada da bir kaç kez değindiğim bir kampanya yürütülüyor dört bir koldan.

Bu kampanyaların en önemli ayağı fan sayfalarının güncel bilgiler ile dolu olması. Film için yapılan her ilgi çekici ıvır zıvır buralar da paylaşılması gerekli, heyecanı ayakta tutabilmek için. Ben olsam film için hazırlanan fan sayfasına hangi içerikleri koyardım. Yani bir şekilde nasıl bir içerik takvimi oluştururdum. Tabii benim koymak istediğim içeriklere ulaşmamı sağlamak için yapım şirketi ile bu iş için çok sıkı bir çalışma içinde bulunurdum.(Bulunmak gerekli)

* Konu ile ilgili blogları takip edip burada yazan eleştiri, yorum gibi yazıları paylaşırdım.

* Film öncesi oyuncular ile yapılmış röportajları alt yazısı ile birlikte koyardım.

* Film ile ilgili yapılmış popüler oyuncak markaları (Lego gibi) ile ilgili parçalar var ise bunları sürekli paylaşırdım.

* Devianart ve Flickr gibi sitelerde film hakkında yapılmış çalışmaları ön plana çıkartırdım.

* Filmin türüne ait bloglar yazan kişiler ile filmde beklentilerini içeren paylaşımlar yapardım. Röportaj gibi gerçekleştirebilirsek daha güzel olur sanki.

*  Sadece oyuncular değil film müzikleri, görsel efekt uzmanları gibi elemanların görüşlerine nasıl yapıldığına dair ufak tüyolar yayınlanırdı.

* Film içinden yüksek kaliteli görseller bu işin şanındandır. Kesinlikle paylaşılmalıdır.

* Her filmin bir de yan ürünleri vardır bunları düzenli bir şekilde insanlara anlatmak için burası kullanılabilir.

* Sosyal medya iletişimini sokağa indirmek de lazım arada filmin ilk haftasında galada basın gösterimde birilerine yanaşıp "fan sayfamız için film hakkında bir yorum yapar mısınız?" sorusunu sormak lazım. Hatta basın gösterimden "liveblogging" yapmak lazım.

Bunlar ilk etapta aklıma gelen konulardır. Zaten bir çok büyük şirket iPad uygulaması çıkartıyor, mikrosite, ıvır zıvır derken fan sayfasına bir çok eklenecek şey oluyor. Sadece eğer şirket o kadar büyük işlere girişmemişse bu yukarıda saydığım şeyler ile fan sayfası güncel ve renkli tutulabilir. Eğer gidip bir Jane Austen uyarlamasının fan sayfasını yapmanız gerekiyorsa onun için başka işler gerekecek elbette :)

 Bu yukarıda saydığım her şeyi yapımcı şirket ile dirsek teması gerçekleştirdiğiniz zaman yapabilirsiniz. Eğer yapımcı şirketlerin pazarlama planında sosyal medya yer almıyorsa ne yazık ki yerel dağıtımcıların bu işe girişmesi ve altında başarı ile kalkması çok zor olur.

Fan sayfaları sadece film gösterime girdiğinde değil DVD vesaire yayınlanan kadar bir reklam tanıtım ayağı olarak kullanılabileceği unutulmamalı.

Bu konuda örnek için Geleceğe Dönüş filmini fan sayfası güzel bir örnek olur. Iron Man serisinin de fan sayfası iyidir gözden kaçmasın.

Not: Kolay bir yazı yazdım bugünlük bir iki gündür kolaya kaçıyorum havalar yüzünden herhalde. Aralıkta böyle hava mı olur?

Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası