1 Aralık 2010 Çarşamba

Mayormatik : Banka ve Foursquare



Memlekette Foursquare kampanyası yapılmamasının sanırım bir numaralı nedeni halen kullanıcı sayılarının istenilen sayılara ulaşamamış olması. Mekanlar yavaş yavaş bu işe el atmıştı Salon İKSV ve Kafe Pi'nin bu konuda kampanyaları devam etmekte.("Bir süredir devam ediyor" doğru olmadı sanki idare ediniz :-)

Şimdi ise bir banka Foursquare kampanyası yapıyor. Basit bir kurgusu var(Görsele bakınız). Bin takla atmadan oyuna dahil olabiliyorsunuz. Garanti Paramatiklere check-in olup mayorluğu kazanan kişilere iPod hediye ediyormuş. Şimdi önemli bir bilgiyi vereyim. Sadece 12 paramatik için geçerli. Yani Garanti Bankası'nın karşısında oturan çocuk eğer o 12 paramatiğe yakın değilsen öyle oturduğun yerden check-in  yemezler :-) (Her şubede geçerli sandım başta "Ulen ne güzel dedi bizim burada kimse kullanmıyor Foursquare, alırım iPod'u"  hadi neyse :-) Şimdi bir sürü kişi ben gider fake check-in yaparım olur ne olacak kim anlayacak? İşi düzenleyen ajans duyduğum kadarıyla Foursquare'dan gerekli yetkileri almış. Neyse fake check-in yapan olur veya olmaz pek sorun değil. Bir şekilde halledilir. Bu arada mekanların yöneticileri fake check-in sonucunda mayor olanları oyun dışı bırakabiliyormuş*. Yani gerçekten "bir şekilde" hallediliyor.(Oyun dışı işte hasta etmeyin adamı)

Şimdi bir çok kişinin kafasında  "Bankanın Foursquare ile ne işi var?" sorusu mevcuttur. Açıkçası benim aklıma şuradan yola çıkarak bir bağlantı geldi.

Bankalar arasında şöyle bir rekabet var gibi görünüyor yıllardır. İlk bankamatik, ilk kredi kartı, ilk taksitli kart, ilk internet şubesi, ilk iPhone uygulaması gibi gibi (Bu durumun aslında daha derin anlamları bile olabilir diye düşünmüyor değilim bazen). Bankalar bir şeylerin "ilki" olmak istiyor hep. İlk olmanın getirdiği "yenilikçi banka, geleceğin bankası" imajını perçinlemek istiyor hepsi. Evet şu an Garanti Bankası yenilikçi banka imajını biraz daha parlattı çünkü "ilk kez Foursquare kampanyası yapan banka" oldu kendisi. Foursquare kampanyası yaptı, kimse yapmadan. Seneye her hangi bir sektörden bir marka gelip "biraz" benzeri bir kampanya yapıyor olduğu zaman bile "bak Garanti'nin kampanyası gibi" diyecek insanlar(Biliyorum Foursquare kampanyalarının hepsi birbirine benziyor zaten, ilk olmanın avantajı işte). Biraz düşünün neler olduğunu, geçmişte ufak benzerliklerin "çalıntı" iddiası ilan yerle bir edildiğini hatırlayın. Bu iş varsın çok da başarılı olmasın, varsın fake check-inler yüzünden karışıklıklar çıksın, bir banka elini taşın altına sokup bir Foursquare kampanyası düzenledi ya iş odur. Her işte olduğu gibi burada da karışıklık çıkabilir elbette, düzenleyenler bunlara karşılık bir şeyler ayarlamıştır.*

Bir de bu durumun ikincil etkileri var elbette. Bankanın adının sosyal medyada geçmesi gibi mesela. Aynen burada yazdığım gibi. Eğer Garanti bir Facebook oyunu çıkartmış olsaydı büyük ihtimal banka hakkında bir şey yazmazdım.Yani Facebook oyunu çıkartmak sosyal medya stratejisi kurgularken önemli ayaklardan biri oldu fakat Foursquare'ı kullanmak bir çok mekan için bile zorken, bir bankanın bunu kurgulayıp, göz önüne çıkarması cesaret ister. Biraz romantik görünse de yazdıklarım halen Facebook hesabı açmamış olan bir çok markanın olması bu yazdıklarımı çok da romantik olmadığını gösterebilir aslında. ("Ulen ne olmuş Foursquare hesabı açmışlar yapmışlar" diye düşünmeyin, ciddi mesai harcanacak gibi görünüyor fake check-inler yüzünden)

Not 1 : Muhtemelen biraz abartmışsın diyeceksiniz ama seneye en çok vakit geçirdiğiniz kafenin mayoru bir başkası olup ufak hediyeleri aldığı zaman üzülmeyin :-)

Not 2: Kesin birileri bu yazıyı görüp "yahu adamlar bankacılık işlerini adam akıllı yapmıyor sen burada Foursquare diyorsun" derse saygı duyarım. Ben orasını bilmem sosyal medya yazarım ben :-)

Not 3 : Bir hata yapmışım yahu Foursquare'da takma ad yok var gibi yazmışım :) Neyse düzelttim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası