29 Aralık 2010 Çarşamba

Sosyal Medya ve Kültür Sektörü

Bankaların, otomotivcilerin sosyal medya hareketleri gibi sektör yazılarına uzun süredir  kültür sektörünü de eklemek istiyordum. Bu konuda ufak tefek araştırmalar yapıp kenara atıyordum ki Emre Erbirer'in hazırladığı bu güzel sunumu yayınladığını gördüm dün akşam. Ben de kültür sektörü hakkında yazacağım yazıyı ileri bir tarihe erteledim. (Evet işten kaçtım yine :-)

Bu sunumun önemli özelliklerinden birisi Emre Erbirer'in bir sektör profesyoneli olması yani kısacası içeriden birisi tarafından hazırlanmış olması. Olanı biteni en iyi şekilde bilen birisi tarafından, sektörün sosyal medyaya bakışını iyi bilen birisi tarafından hazırlanmış olması önemli. Bu tarz çalışmaların daha çok olması gerekli. Nedeni ise benim gibi blog yazarları sektör profesyoneli olmadığı ve gerçek deneyimlere sahip olmadığı için bazen sektörler hakkında doğru çıkarımlar yapamıyor olmamız. Çoğu zaman el yordamıyla yorumlar yazıyoruz. Sektörün ihtiyaçlarını ve sosyal medyanın sektöre sunduklarını bilen kişilerin yaptığı gibi kavramları tam olarak insanlara aktaramıyoruz. Sektör profesyonelleri tarafından gerçek deneyimler ile yapılmış çalışmalar bir çok markanın kurumun sosyal medyaya bakışını yeniden şekillendirmesine yardımcı olabilir.
 
Sunumun sahibine bir şey sormak istiyorsanız Twitter'dan ulaşabilirsiniz, yardımcı olacaktır. Zaten sunumun sonunda diğer sosyal ağ hesapları da bulunmakta.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası