16 Aralık 2010 Perşembe

Toparlıyoruz # 4 : Lokasyon

Aslında bu yılın kesinlikle en gözde servisleri hep için bir şekilde lokasyon kavramını barındıran servisler oldu. Bu durum bir çok kişiyi bu konuda hamle yapmak zorunda hissettirdi. Turkcell dahi bu konuda bir hamlede bulundu ve Gezenzi'yi piyasaya sürdü. Çok sıkı bir tanıtım yaptı. Viraller çekti sosyal medyaya yaydı fakat insanların sanırım Foursquare kullanma alışkanlıklarını kıramadı. pek fazla bir kullanıcı sayısı gözlemleyemediğim şansım olmadığı için "sanırım" diyorum.

Yonja Medya'da bu konuda bir şeyler yaptı. Temelde bir Facebook uygulaması olan Nolyo aylık 632 kullanıcı ile neredeyse yok olma durumuna geldi.

Kesinlikle bu senenin en büyük kazananı Foursquare oldu sadece lokasyon uygulamaları olarak değil değil sosyal medyaya getirdiği hareket ile de. Bizde de bir iki bu konu ile ilgili kampanya yapıldı. Bun Design'in Bunsquare'ı ile başlayan ve mekanların mayorlara geçtiği kıyaklar ile üzerine kurulu olan kapmanyalar ile devam eden ve en son Garanti Bankası'nın Mayormatik kampanyası ile yılı kapatan lokasyon sever kampanyalar seneye daha yoğun olarak devam edecek büyük ihtimal. Mayoruna kıyak geçmeyen mekan kalmayacak ya da dönemlik mayor ol kazan kampanyaları ile yine devam edecek(Şimdilik fazla bir şey gelmedi aklıma belki Swarm badge üzerine bir şeyler kurgulanabilir kurgulayacaklar düşünsün :-)). Bakalım ilk marka badge'i kim yaptıracak? Büyük sükse yapar benden söylemesi.

Bir diğer beklentim ise tekstilcilerin bu konuya farklı bir yaklaşım getireceği. İndirim üzerine kurulu bir kampanya görmedik şu an memlekette bakalım ne olacak? Yurt dışında yakın zamanda olan lokasyon servisleri için yapılan kampanyalar için şu linkten.

Foursquare şöyle böyle diyecek halim yok zaten her yerde okumuşsunuzdur ee benim blogu bulduğunuza göre kullanıcısınızdır. (Where.com Yelp veya Foodspotting yazmayacağım onlar bile bilinen şeyler aslında Foodspotting niye bizde tutmadı ilginç bir konu olabilir) Yani Foursqaure yıldızdı bu sene ama bana göre seneye yıldız olabileceğini düşündüğüm bir servis var. Şu an 500 bin kullanıcı varmış fakat seneye bu 2 milyonu çok rahat bulabilir. Bahsettiğim uygulama SCVNGR. Bence bu sene lokasyon kavramı ile ilgili en ilginç uygulamalardan biri oldu. Gerçek mekanlarda gerçek görevleri yerine getirerek gerçek ödüller kazanmamızı sağlayan uygulama ABD yavaş yavaş popüler olmaya başladı. Bir numara Foursquare ise iki numara SCVNGR'dır. Facebook Place(Facebook Yerler uygulaması) kullanmadım, bakalım kullanma şansımız olursa seneye sık sık yer alacak burada.

Kısaca bu sene lokasyon kıpırdandı seneye ise ayağa kalkıp koşacak bu sene Facebook kampanyası yapmak için yanıp tutuşan markalar seneye Foursquare ile nelere yapabiliriz diye fazlasıyla kafa yoracaklar.  Sene içinde söylediklerimin bir tekrarı oldu biraz ama adettendir sene sonu böyle toparlayıcı yazılar yazmak.

Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası