18 Aralık 2010 Cumartesi

Toparlıyoruz # 6 : Kullancı alışkanlıkları

Ağlar hakkında gelişmeleri değişmeleri yazdım. Şimdi ise bu ağları kullanan kişiler hakkında bir şeyler genelleyeyim. Yani dediklerim tamamen hatalı hatalı olabilir adı üstünde "genelleme"

Facebook : Memlekette en çok kullanılan sosyal ağın kullanıcıları oyun oynamaya devam etti. Ama artık eskisi gibi davetiye gönderme işinden vazgeçtiler ama sonlara doğru yeni grup ayarları yüzünden olmadık gruplara üye oldular. Video paylaşma alışkanlıkları siyasetten uzak videolar paylaşmak olarak yeniden şekillendi.  Facebook hesapları daha iyi gizlenmeye başladı. Bir çok siteye Facebook hesabıyla üye olmaya başlayan kullanıcıların hesapları adeta yeni kimlik kartlarına dönüştü. Şehir yapma oyunlarının hastası olduklarını gördüm.

Twitter : Ne yazık ki bir çok kişide alışkanlık yaptı. Hatta bu alışkanlıklar bir çok kişi tarafından yadırgandı. "Twitter'ı bozdunuz ulen!" kavgaları yaşandı sıkça. Ünlülerin Twitter'ı neden kullandığını anlayamadım hala. Msn değildir tartışmasında binlerce kişi hesabı kapattı aynı binler diğer hesapları ile oyuna devam etti. Türk Twitter kullanıcılarını izleyip Türkiye hakkında bilgilenmeye çalışanlar Ezel seyredip, Fatmagül hakkında espri yaptığımızı ve sürekli futbol hakkında kavga ettiğimizi gördüler, he bir de basketbolu sadece dünya şampiyonası olduğu zamanlar sevdiğimizi öğrendiler.

Friendfeed : 40. yıl esprileri ile marka tanıtımlarını yapmayı unutmadılar. Bir de keçiboynuzu gibi gün içinde paylaşılan 1000 ıvır zıvırın neden paylaşıldığını çözemedim. İnsanlar bilgilerini yarıştırmaya çalıştırdığı çoğu zaman sidik yarıştırmaktan öteye geçemediler. Friendfeed kullanıcılarının her hangi bir konuda uzman olduğunu öğrendim şaşırmadım. İletişemeyen insanların iletişim ile uğraştıklarını gördüm. Arama motorlarına sormayıp Friendfeed'e soranları görüp şaşırdım. Sosyal medya işi ile uğraşanların Google'da arama yapmayı bile beceremediklerini gördüm. Koca koca adamların küçük küçük şeyler için kavga ettiklerini gördüm.

Youtube : Kapalıyken Müyap adlı meslek birliğinin orada bir kanalı olduğunu gördüm. Kapandığını bile öğrenmemiş insanların olduğu açıldıklarında verdikleri tepki ile gördüm. Acilen Türkçe bilen birilerinin işe almaları gerektiğini gördüm. Lakin küfür etmeden yorum yapamayan insanların Türkçe konuştuğu farkettim.

En sık kullandığım 4 sosyal medya aracında en dikkat çekici bir kaç alışkanlıktan bahsettim. Yenileri aklıma gelirse ekleyeceğim böyle kısa bırakılmaz elbette.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası