23 Ocak 2011 Pazar

Bisküvi Fabrikası

Malum reklam çok popüler oldu. Ben de bu reklam üzerine yazmaya devam edeyim dedim. Zaten dün yazdığım yazıda bugün "sosyal medyada neler yapılabilirdi bu reklam için" konusunu yazacağımı söylemiştim. Biraz kafa yoralım.

Markanın bu reklamın sosyal medyada çok popüler olacağını düşündüğü varsayıp bir iki şeyi yapsalardı çok rahat bir  sosyal medya stratejisine sahip olacaklardı. Belli ki zaten ajansın çalışanları arasında sözlük yazarları ve etkili sosyal medya kullanıcıları da varken süper bir işin ucundan kaçırdılar. Belki de bekliyorlardır, bir şeyler olmasını bilmiyorum.

Sosyal medya stratejisini bu reklam üzerine kurduğumuzu düşünerek bu yoldan ilerleyeceğim.

* Reklamda bize gösterdikleri nedir? Yakışıklı adamların çalıştığı bir bisküvi fabrikası değil mi? İşte bizim sosyal medya madenimiz burası. Açılacak bütün hesaplarımızı bu espri üzerinden ilerleteceğiz. Bu konu üzerinden sürecek işlerimiz. Hatta açılacak hesaplarımızı bile bu durumu çağrıştıracak. "Bisküvi fabrikası" örneğin basit bir örnek olarak.   

* Diğer bir iş ise bu fabrikayı sürekli çalışıyor gibi göstermek için reklam zamanı çekilen fotoları yayınlayacağız(İşte ne dediğimi anlayın). Zaten bu arkadaşları bir de yüksek kalitede fotolarla görmek isteyen bulunur :-)

* Çalışanlardan biri için veya yine fabrikamız için bir Twitter hesabı açıp yine duruma göre fotoları eksik etmeyeceğiz hatta videolarımız eksik olmayacak.

* Bu durum en az 3 ay gidecek, artık bütçeye göre ne yapacaklar ise artık planları ne ise. Hatta blogger veya herhangi birisini bu fabrikaya göndereceğiz. Olmayan fabrikaya mı? Evet olmayan fabrikaya göndereceğiz Reklamın çekildiği Küba'ya göndereceğiz. Sosyal medya işlerimizi ona emanet edeceğiz. Emin olun bu iş için gönüllü olacak bir çok insan var şu an için. (Bedava tatil arkadaş :-))

* Genellikle Axe'ın uyguladığı şekilde bu arkadaşları kullanarak "ben seçilmem, seçerim" temalı bir oyuna malzeme edeceğiz. Artık bu arkadaşları iş görüşmesinde red mi edersiniz? Yoksa çeşitli testlere sokup size ulaşmalarını zorlaştırmak için bir çabada içinde mi olursunuz? oyunu dizayn eden ajanstaki arkadaşlara kalmış. Hani bunun sosyal tarafı derseniz unutmayalım bir Facebook butonu koyunca bile sosyal medya işi yaptım diye sevinen arkadaşlar yaşıyor bu memlekette, koyarız bir "like" butonu olur biter.

* Bir de eğer Old Spice'a benzetilmek gibi bir korkunuz yoksa Old Spice'ın taktiğini kullanabilirsiniz. Videolu cevaplar ile bir çok arkadaşın eğlencesi olabilirsiniz. Bu çok riskli, "bir şey gibi" olmak pek çok kişinin tercih edeceği bir şey değil elbette.

*  Bir diğer alternatif yol ise sadece bir fan sayfası açmak zaten kaçırılmış fırsatın son demlerinden yararlanmak. Yoksa bu güzel etki boşa gidecek markanın sosyal medya stratejisi olmasa bile bir fan sayfası diğer ürünlerinin de bu fan sayfası üzerinden sosyalleşmesi sağlanacak. Olacak diyorum çünkü şimdiye kadar Oreo'da böyle bir şekilde büyüdü yaptıkları reklamı sosyal medya ile bütünleştirdiler. Reklamlarından akılda kalan özelliklerini fan sayfalarına aktardılar(Oreo has been a part of memorable family moments for nearly 100 years tanımlamasına dikkat. Şu an büyük bir kampanya yapıyorlar dikkat çekmek lazım bu duruma da). Tamam milyon yaparsınız demiyorum ama son iki günde olanlarla en az 2500 kişilik bir fan sayfasını kaçırdınız.

Neyse fazla uzatmayayım marka sosyal medyada kurumsal olarak olmayı tercih etmese de gayet sosyal medyada yer aldılar. Tekrar söylüyorum bu durumu kaçırmasaydılar keşke. Belki sosyal medyayı kullanmaya karar verirler. Bakalım bekliyoruz bu potansiyel nereye yönelecek?
 
Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası